Site icon Allgood.gr

Ασανσέρ: Υποχρεωτική Απογραφή & Πιστοποίηση – Τι αλλάζει και ποιοι πρέπει να κινηθούν άμεσα

asanser 696x417 1

Από τον Ιούλιο ξεκινά η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Μητρώου Ανελκυστήρων – Παράταση έως 30 Νοεμβρίου 2025 για την υποβολή στοιχείων.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια και την ορθή συντήρηση των ανελκυστήρων σε όλη τη χώρα, με τη θεσμοθέτηση του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων. Η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα θα τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές Ιουλίου 2025, με καταληκτική ημερομηνία απογραφής την 30ή Νοεμβρίου 2025.


 Τι είναι υποχρεωτικό;

Κάθε ανελκυστήρας σε κτίρια κατοικιών, επιχειρήσεων, δημόσιων χώρων ή επαγγελματικών χρήσεων πρέπει:


Παράταση με ισχυρή προειδοποίηση

Η ΠΟΜΙΔΑ χαιρέτισε την παράταση της προθεσμίας, επισημαίνοντας όμως ότι οι πολίτες και οι διαχειριστές ακινήτων δεν πρέπει να περιμένουν την τελευταία στιγμή, λόγω:


 Ποιος είναι υπεύθυνος;

Η ευθύνη απογραφής και πιστοποίησης ανήκει στον ιδιοκτήτη ή στον διαχειριστή της πολυκατοικίας ή του κτιρίου. Σε επαγγελματικούς χώρους, υπεύθυνος είναι ο χρήστης του ανελκυστήρα, δηλαδή η επιχείρηση ή ο οργανισμός που τον χρησιμοποιεί.


 Η ευκαιρία για πρόληψη και αναβάθμιση

Η νέα ρύθμιση δεν είναι απλώς μια τυπική υποχρέωση:
Είναι μια ευκαιρία αναβάθμισης ασφάλειας, ενεργειακής απόδοσης και λειτουργικότητας των ανελκυστήρων, κάτι που ειδικά σε παλαιές πολυκατοικίες είναι απαραίτητο.


 Μια υπόθεση που αφορά όλους

Το θέμα δεν αφορά μόνο τους διαχειριστές, αλλά κάθε ιδιοκτήτη, ενοικιαστή, επιχείρηση και επαγγελματία που χρησιμοποιεί ασανσέρ. Μια πιθανή βλάβη ή ατύχημα σε έναν μη πιστοποιημένο ανελκυστήρα, εκτός από τα προφανή νομικά και οικονομικά προβλήματα, θέτει ανθρώπινες ζωές σε κίνδυνο.


 Προτείνουμε:


ΦΡΟΝΤΗΣΕ ΓΙΑ 

Γιατί η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ΑΞΙΑ ΖΩΗΣ.

Βασίλης Μουντάκης

Ενεργός Ασφαλιστής

Exit mobile version