Η Κίνα δεν κατακτά απλώς το μέλλον της αυτοκίνησης. Το δημιουργεί.
Με ρυθμούς που εντυπωσιάζουν, οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD και τώρα και η Xiaomi, έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν ένα νέο παγκόσμιο τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η παραδοσιακή Δύση δείχνει να μένει πίσω, καθώς η Κίνα συνδυάζει ταχύτητα παραγωγής, τεχνολογική καινοτομία και στρατηγική επιθετικότητα στις εξαγωγές.
Η Xiaomi, γνωστή στον κόσμο των smartphones, μπήκε με φόρα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσιάζοντας το SU7, ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν, το οποίο ανταγωνίζεται στα ίσια την Porsche Taycan και το Tesla Model S. Με τιμή εκκίνησης περίπου 28.500 ευρώ και περισσότερες από 88.000 παραγγελίες μέσα στις πρώτες 24 ώρες, η Xiaomi σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στο εργοστάσιο της Xiaomi, κάθε 76 δευτερόλεπτα παράγεται ένα νέο όχημα, χάρη σε έναν πλήρως αυτοματοποιημένο κύκλο παραγωγής με 700 ρομπότ, ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση και ακρίβεια χιλιοστού. Ο ιδρυτής της Xiaomi, Λέι Τζουν, έχει θέσει στόχο η Xiaomi Auto να βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα παγκοσμίως σε δέκα χρόνια.
Η μεγάλη εικόνα όμως δείχνει κάτι βαθύτερο: Η Κίνα γίνεται παγκόσμιος κυρίαρχος στην αυτοκίνηση. Οι Κινέζοι δεν κατασκευάζουν πλέον φθηνά αντίγραφα, αλλά καινοτομούν και εξάγουν μαζικά. Το 2023 η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο. Κι όλα αυτά μέσα σε μια δεκαετία ραγδαίας ανόδου και κρατικής στήριξης.
Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ ανησυχούν. Η Ε.Ε. απαντά με εισαγωγικούς δασμούς, αλλά η αλήθεια είναι πως η τεχνολογική και οικονομική αντεπίθεση της Κίνας έχει ήδη ξεκινήσει – και είναι σχεδόν ασταμάτητη.
Το στοίχημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι πια ζήτημα περιβάλλοντος ή lifestyle. Είναι γεωπολιτική και οικονομική στρατηγική. Και η Κίνα δείχνει αποφασισμένη να κερδίσει.