Καταγγελία καταναλωτή
Μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία για θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, και αφορούν στα ακόλουθα:
- καταναλωτικά προϊόντα
- υπηρεσίες
- τραπεζικές υπηρεσίες
- ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
- εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών
Η καταγγελία σας μπορεί να είναι:
- επώνυμη με ταυτοποίηση (συμπληρώνετε τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet),
- επώνυμη χωρίς ταυτοποίηση (συμπληρώνετε τα στοιχεία σας),
- ανώνυμη.
Οι επώνυμες καταγγελίες εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Μπορείτε επίσης να λάβετε πληροφόρηση και για άλλα θέματα εκτός των ανωτέρω, όπως για το πως μπορείτε να κάνετε καταγγελίες για προϊόντα και υπηρεσίες που έχετε λάβει εκτός Ελλάδας, ή για θέματα που αφορούν σε ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Ενημέρωση Καταναλωτών: Τα Δικαιώματά σας
Η προστασία των καταναλωτών αποτελεί βασικό δικαίωμα που διασφαλίζεται από τη νομοθεσία. Παρακάτω παρουσιάζονται βασικές πληροφορίες για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτές, όπως η εγγύηση προϊόντων, η δυνατότητα υπαναχώρησης από σύμβαση, καθώς και οι επιλογές για επίλυση διαφορών.
Νόμιμη Εγγύηση
Η νόμιμη εγγύηση είναι η διετής υποχρέωση του πωλητή να παραδώσει ένα προϊόν χωρίς ελαττώματα και σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που έχουν περιγραφεί κατά την πώληση. Εάν το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες αυτές, ο πωλητής υποχρεούται να αποκαταστήσει την κατάσταση.
Για περισσότερες πληροφορίες: gov.gr – Δικαιώματα Καταναλωτών και Εγγυήσεις
Εμπορική Εγγύηση
Η εμπορική εγγύηση είναι μια προαιρετική παροχή από τον πωλητή ή τον παραγωγό, που προσφέρει επιπλέον δυνατότητες, όπως επισκευή, αντικατάσταση του προϊόντος ή επιστροφή χρημάτων. Οι όροι της εγγύησης ορίζονται από τον πωλητή.
Για περισσότερες πληροφορίες: gov.gr – Εμπορική Εγγύηση
Δικαίωμα Υπαναχώρησης
Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να υπαναχωρήσουν από μια σύμβαση που έγινε από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος, χωρίς αιτιολόγηση, εντός 14 ημερολογιακών ημερών. Η δήλωση υπαναχώρησης πρέπει να γίνει εγγράφως ή με τη χρήση του παρεχόμενου εντύπου από τον προμηθευτή.
Για περισσότερες πληροφορίες: gov.gr – Υπαναχώρηση από Σύμβαση
Επίλυση Διαφορών
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την εναλλακτική επίλυση διαφορών:
- Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών (ΕΕΔ): Ένα ουδέτερο τρίτο μέρος διευκολύνει την επίλυση διαφοράς μεταξύ καταναλωτή και προμηθευτή.
- Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών (ΗΕΔ): Μια διαδικτυακή πλατφόρμα για καταναλωτές και προμηθευτές από χώρες της ΕΕ.
- Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού: Τοπικές επιτροπές που βοηθούν στην επίλυση διαφορών με φιλικό τρόπο.
Για περισσότερες πληροφορίες: gov.gr – Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών
Ελαττωματικά Προϊόντα
Εάν το προϊόν που παραλάβατε είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στις περιγραφές του, ο πωλητής φέρει την ευθύνη να επιλύσει το πρόβλημα.
Για περισσότερες πληροφορίες: gov.gr – Ελαττωματικά Προϊόντα
Μη Παράδοση Προϊόντος
Εάν δεν έχει συμφωνηθεί διαφορετικά, ο προμηθευτής είναι υποχρεωμένος να παραδώσει τα αγαθά εντός 30 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης.
Για περισσότερες πληροφορίες: gov.gr – Δίκαιες Εμπορικές Πρακτικές
Γενικοί Όροι Συμβάσεων
Απαγορεύεται η χρήση καταχρηστικών όρων σε συμβάσεις, όπως συμβάσεις στεγαστικών δανείων ή πιστωτικών καρτών, όταν αυτοί έχουν κριθεί παράνομοι από δικαστικές αποφάσεις.
Νομοθεσία:
- Υ.Α. Ζ1-798/2008 (ΦΕΚ Β’ 1353)
- Υ.Α. Ζ1-21/2011 (ΦΕΚ Β’ 21)
Η κατανόηση των δικαιωμάτων σας ως καταναλωτής είναι σημαντική για την προστασία σας στις αγορές και τις συναλλαγές σας. Για πλήρη πληροφόρηση, επισκεφθείτε τους παραπάνω συνδέσμους.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών[ΕΕΑ] έχει ιδρύσει την Επιτροπή Καταναλωτών, με σκοπό τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών και τη διευκόλυνση της επίλυσης των διαφορών τους. Θα επανέλθουμε σύντομα με νέο άρθρο για περισσότερες πληροφορίες και εξελίξεις!