ΥΓΕΙΑ

Ποιο σύνδρομο απειλεί την καρδιά – Τι πρέπει να προσέξετε

Οι γιορτές μπορεί αν είναι συνυφασμένες με ευτυχία, χαρά αλλά όμως η κατανάλωση ποτού δίχως αύριο απειλεί την καρδιά.

Και αυτό γιατί η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση αρκετά επικίνδυνη για την υγεία της καρδίας, την κολπική αρρυθμία, γνωστή και ως «σύνδρομο της καρδιάς των γιορτών» («Holiday Heart Syndrome»).

Τα συμπτώματα

Η κολπική μαρμαρυγή είναι σπάνια σε άτομα κάτω των 30 ετών και μεμονωμένα επεισόδια της σε νεότερες ηλικίες αποδίδονται:

στις προπονήσεις αντοχής, στη χρήση ναρκωτικών ουσιών και στην παχυσαρκία. Παρόλα αυτά, η πιο κοινή αιτία είναι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Έρευνα για την υγεία της καρδιάς στην Κοπεγχάγη (Copenhagen City Heart Study) έδειξε ότι πάνω από 1.000 περιπτώσεις κολπικής μαρμαρυγής μεταξύ 16.500 ανδρών και γυναικών. Ως κύρια αιτία θεωρήθηκε η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ για το 5% των περιπτώσεων στους άνδρες, με τον κίνδυνο εμφάνισης της κολπικής μαρμαρυγής να καθίσταται 1,5 φορές υψηλότερος για όσους πίνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ σε σύγκριση με εκείνους που έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ ή καθόλου αλκοόλ.

Τι λένε οι ειδικοί

Ενδέχεται να υπάρχει μια τοξική επίδραση του αλκοόλ στα κύτταρα του καρδιακού μυός ή έμμεσες τοξικές επιδράσεις από προϊόντα διάσπασης (μεταβολίτες) είτε στην ίδια την καρδιά είτε σε άλλα όργανα.

Για παράδειγμα, το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά κόκκινο κρασί φαίνεται να έχει προστατευτικά οφέλη για την καρδιά όταν καταναλώνεται με μέτρο. Αλλά στις γιορτές, όταν το να πιείτε ένα επιπλέον ποτήρι κρασί ή ένα κοκτέιλ είναι ο κανόνας, η κατανάλωση αλκοόλ φαίνεται να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του συνδρόμου της καρδιάς των γιορτών.

Τι να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο

Με μέτρο οι διατροφικές ατασθαλίες

Οι ειδικοί συνιστούν αυτές τις γιορτινές μέρες να καταναλώνετε με μέτρο το αλκοόλ και τα αλμυρά τρόφιμα

Μην παραλείπετε την κίνηση

Η φυσική δραστηριότητα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να θωρακίσετε την υγεία της καρδιάς σας. Βρείτε χρόνο για κίνηση ακόμα και αν πρόκειται για μια βόλτα στη γειτονιά σας.

Διαχειριστείτε το στρες

Οι αλλαγές στο πρόγραμμα, οι μεγάλες και γεμάτες μέρες με συγγενείς, τα άτακτα παιδιά και οι οικογενειακές συγκεντρώσεις μπορούν όλα να συμβάλουν στην αύξηση του στρες. Μάθετε να το διαχειριστείτε .

ΠΗΓΗ: https://www.webmd.com

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button