Στην πλάτη του Ασφαλισμένου : Η διαμάχη ασφαλιστικών – διαμεσολαβητών δεν έχει νικητές
Η Πολιτεία πρέπει να επέμβει – όχι να παρακολουθεί

Τι κοινό έχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές; Και οι δύο υποτίθεται πως υπηρετούν τον ίδιο σκοπό: τον Ασφαλισμένο /καταναλωτή.
Όμως τον τελευταίο καιρό, παρακολουθούμε έναν πόλεμο χαρακωμάτων, έναν υπόγειο (ή και φανερό) ανταγωνισμό ανάμεσα στις ασφαλιστικές εταιρείες και τους διαμεσολαβητές, που το μόνο που πετυχαίνει είναι να υπονομεύει την ίδια την αξιοπιστία του κλάδου. Αντί για συνεργασία, βλέπουμε συγκρούσεις. Αντί για κοινή γραμμή, βλέπουμε προπαγάνδα.
Και ποιος πληρώνει τον λογαριασμό; Ο ασφαλισμένος. Ο πολίτης. Αυτός που κάθε χρόνο βλέπει τα ασφάλιστρα να αυξάνονται, τις παροχές να περιορίζονται και τις “λεπτομέρειες των όρων” να τον πνίγουν σε κάθε ζημιά ή απαίτηση.
Το πρόβλημα δεν είναι οι ρόλοι. Είναι οι στρεβλώσεις.
Το πρόβλημα δεν είναι ούτε ο διαμεσολαβητής, ούτε η ασφαλιστική. Το πρόβλημα είναι οι στρεβλώσεις και οι ανισορροπίες της αγοράς, που επιτρέπουν:
- Υπέρογκες χρεώσεις και αδιαφάνεια στις τιμολογήσεις,
- Μοντέλα διάθεσης ασφαλειών χωρίς καμία προσωπική ευθύνη ή συμβουλή,
- Ανισότητες στις προμήθειες και στην ενημέρωση,
- Μονομερείς αποφάσεις που εξοντώνουν τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.
Η Πολιτεία πρέπει να επέμβει – όχι να παρακολουθεί
Η λύση δεν είναι να νικήσει ο ένας ή να ηττηθεί ο άλλος.
Η λύση είναι να μπουν κανόνες, πλαίσιο, και κυρίως διαφάνεια. Η πολιτεία οφείλει να χτυπήσει τη ρίζα του κακού:
- Να προστατέψει τον καταναλωτή από αδικαιολόγητες αυξήσεις,
- Να θεσμοθετήσει υποχρεωτική διαφάνεια σε χρεώσεις και διαδικασίες,
- Να ενισχύσει τον ρόλο του επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ως θεματοφύλακα της εμπιστοσύνης,
- Να επιβάλλει ουσιαστική εποπτεία και όχι απλή γραφειοκρατία.
Ο Ασφαλισμένος δεν είναι “ψάρι”. Είναι ο κριτής.
Ο καταναλωτής και ο ασφαλισμένος σήμερα είναι πιο ενημερωμένος, πιο απαιτητικός και πιο κουρασμένος από ποτέ.
Δεν θέλει άλλο «ναι μεν, αλλά». Δεν αντέχει άλλο τις φανερές και κρυφές αυξήσεις. Δεν αντέχει άλλο να αγοράζει κάτι που δεν καταλαβαίνει.
Απαιτεί:
- Σεβασμό,
- Ειλικρίνεια,
- Επαγγελματισμό,
- Όχι προπαγάνδα.
Και τελικά, εκείνος θα επιλέξει ποιον θα εμπιστευθεί.
Συμπέρασμα
Αν συνεχίσουμε να τσακωνόμαστε μεταξύ μας, το μόνο που θα μείνει είναι ένας καμένος κλάδος και ένας ασφαλισμένος / καταναλωτής που θα στραφεί οριστικά αλλού.
Ας σταματήσει, λοιπόν, η μάχη χαρακωμάτων.
Ας ξεκινήσει η μάχη για αξιοπιστία, διαφάνεια και πραγματική ασφάλιση.
Γράφει ο Βασίλης Μουντάκης
-Πολλαπλά Ασφαλισμένος
– Ενεργός Ασφαλιστής,
Πρόεδρος Π.Ε.Κ.Α.Π
Πρόεδρος Επιτροπής Καταναλωτών ΕΕΑ,
Ιδρυτής 1η ΑΞΙΑ / MPD Club / Allgood.gr