ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός | Πολλά τα προβλήματα και οι ανάγκες στην Παλιά Πόλη των Χανίων

Στην αποτίμηση και τον απολογισμό της φετινής τουριστικής περιόδου, στην καταγραφή – επισήμανση των σημαντικότερων προβλημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια αυτής καθώς και στον σχεδιασμό και την προτεραιοποίηση των στόχων που πρέπει να τεθούν για το 2024 προχώρησαν οι συμμετέχοντες σε ευρεία συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα (8 Νοεμβρίου) στο Επιμελητήριο Χανίων.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων, την Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Χανίων (ΟΕΒΕΝΧ), τον Σύλλογο Καταστηματαρχών Δημοτικής Αγοράς, την Ένωση Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Ν. Χανίων και τον Σύλλογο Εμπορικών και Τουριστικών Καταστημάτων Παλιάς Πόλης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παίρνοντας τον λόγο οι συμμετέχοντες κατέθεσαν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους, που συνοψίζονται στα εξής:

Απολογισμός χρονιάς. Η χρονιά κατά γενική ομολογία κινήθηκε είτε στα ίδια επίπεδα με πέρσι ή λίγο πιο κάτω για αρκετούς συναδέλφους. Μεγάλο πρόβλημα σίγουρα αποτελεί η ακρίβεια και οι αυξημένες τιμές στην ενέργεια, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα πάγια έξοδα και να προκαλείται μείωση των τζίρων.

Πάρκινγκ/Μέσα Μεταφοράς. Αφορά ταυτόχρονα τους συντοπίτες μας αλλά και τους επισκέπτες της πόλης. Τα πάρκινγκ μειώνονται αισθητά χρόνο με τον χρόνο, χωρίς ωστόσο να έχουν βρεθεί άλλα περιφερειακά ή έστω κάποιες σοβαρές εναλλακτικές από πλευράς του Δήμου. Προσφάτως διαβάσαμε πως ο Δήμος προχωρά το έργο της ανάπλασης της Ανατολικής Τάφρου, χωρίς όμως να έχουμε ιδέα για το μέρος που θα αντικαταστήσει τις χαμένες θέσεις πάρκινγκ. Επίσης, σχετικά με το έργο του Open Mall, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει, πρέπει να ληφθούν εγκαίρως αποφάσεις και μέτρα ώστε ν’ αποφευχθεί ο βίαιος εκτοπισμός των κατοίκων. Προτείνουμε μια επιδοτούμενη γραμμή που να εξυπηρετεί τους μόνιμους κατοίκους της Παλιάς Πόλης και του Open Mall καθώς και τις κοντινές γειτονιές του κέντρου. Επιπλέον, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να ενισχυθούν άμεσα, εφόσον ο Δήμος προχωρά στην ταχεία απομάκρυνση των αυτοκινήτων από το κέντρο. Οι μέχρι σήμερα «αστικές συγκοινωνίες», ιδίως μετά την πανδημία, έχουν συρρικνώσει τα δρομολόγιά τους ενώ για τα ΑμεΑ συμπολίτες μας η κατάσταση είναι τραγική μιας και συχνά δεν λειτουργούν οι ράμπες των λεωφορείων καθιστώντας αδύνατη την προσβασιμότητα.

Δημοτική Αγορά. Η αδράνεια στις εργασίες και η χαρακτηριστική καθυστέρηση απασχολεί εντόνως τους συναδέλφους που διατηρούν καταστήματα εντός, προκαλώντας τους αγανάκτηση και μεγάλη δυσαρέσκεια, αλλά και συναδέλφους σε γειτονικές οδούς πλησίον της Δημοτικής Αγοράς (π.χ. οδός Τσουδερών). Η επανεκκίνηση των εργασιών και εντέλει η αποπεράτωση του έργου είναι επιτακτική ανάγκη και για το κέντρο της πόλης που αποτελεί ένα ατέλειωτο εργοτάξιο.

Τουαλέτες. Ήδη απ’ την αρχή της φετινής σεζόν αποτελεί μέγιστο θέμα η μείωση των δημοσίων τουαλετών, αφού και στην πλατεία 1866 αλλά και στη Δημοτική Αγορά είναι εδώ και καιρό κλειστές. Δεδομένου ότι πολλά απ’ τα τουριστικά λεωφορεία σταματούν στην οδό Πλουμιδάκη, η «κοντινότερη» δημόσια τουαλέτα περπατώντας προς την Παλιά Πόλη είναι στην οδό Ζαμπελίου, λίγο μετά την στροφή απ’ το τέρμα της οδού Χάληδων. Είναι απαράδεκτο, κατά τη γνώμη μας, ο Δήμος να μην έχει εγκαταστήσει κάποια (έστω χημική) τουαλέτα πλησίον της Δημοτικής Αγοράς που να εξυπηρετεί το κοινό.

Ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση, επιμήκυνση της σεζόν. Θεωρούμε ότι ο Δήμος από πλευράς του πρέπει να πιέσει τα κέντρα λήψης αποφάσεων ώστε να προωθηθούν τα αιτήματα του Χανιώτικου λαού για το σπάσιμο του μονοπωλίου στο λιμάνι της Σούδας. Δε νοείται η ύπαρξη μόνο μιας ναυτιλιακής εταιρείας για την μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Επιπλέον πιστεύουμε πως είναι εφικτή η επέκταση της τουριστικής σαιζόν μιας και οι ομορφιές του τόπου μας δεν περιορίζονται στις παραλίες και σε ότι σχετίζεται αποκλειστικά με το θέρος. Ωστόσο μια τέτοια ενέργεια οφείλει να υποστηριχτεί απ’ τους ιθύνοντες μέσω μιας κεντρικής εκπτωτικής πολιτικής. Η προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τους φορείς του τόπου.

Επαναφορά του θεσμού της Αντιδημαρχίας Παλιάς Πόλης. Πιστεύουμε ότι με την ύπαρξη Αντιδημάρχου που ασχολείται αποκλειστικά με την Παλιά Πόλη και το ιστορικό κέντρο, μπορούν ν’ αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη ταχύτητα και συνέπεια τα κατά τόπους προβλήματα, χωρίς να χρειάζεται ν’ απευθυνόμαστε στα όποια διαφορετικά τμήματα και προσπερνώντας την δεδομένη γραφειοκρατία.

Φωτισμός και μικροζημιές στην οδοποιία. Αντικατάσταση φωτισμού με σύγχρονου τύπου, σε υποφωτισμένες οδούς και στενά, όπως Μπετόλο, Σκρύδλωφ κ.α. Έλεγχος και αποκατάσταση μικροζημιών, κυβόλιθων, πεζόδρομων και πεζοδρομίων σε στενά της Παλιάς Πόλης (φρεάτια, τρύπες, λακκούβες κ.λπ.). Είναι αρκετά προβληματικές οι οδοί Κανεβάρω, Μουσούρων, η συμβολή των οδών Θεοτοκοπούλου και Ρίτσου, τα πεζοδρόμια της πλατείας Τάλω.

Ολοκλήρωση ημιτελών – εγκαταλελειμμένων δημοτικών έργων. Ολοκλήρωση των ημιτελών έργων που αφορούν το ανάχωμα της Δυτικής Τάφρου, της πρώην πισίνας του Ξενία και της Δυτικής Τάφρου. Επιπλέον, από τον Φλεβάρη του 2017 μεγάλα τμήματα του προμαχώνα Αγίου Δημητρίου (Lando ή Schiavo) έχουν καταρρεύσει και δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει η επισκευή, ενώ ο κίνδυνος περαιτέρω κατάρρευσης ελλοχεύει. Προώθηση μελέτης αποκατάστασης ολόκληρης της περιοχής στην οδό Μελετίου Πηγά και Εμμανουήλ Μπαλαντίνου καθώς και κατασκευής πλακόστρωτου. Η περιοχή ασφυκτιά από αυτοκίνητα ενώ παράλληλα γίνεται χώρος παράνομης στάθμευσης σε καθημερινή βάση από ενοικιαζόμενα οχήματα και όχι μόνο.

Καταλήγοντας, προτάθηκαν τα κάτωθι:

– Να επιδιωχθεί συνάντηση με τον Δήμαρχο.

– Να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση φορέων τον Μάρτιο για επανεκτίμηση της κατάστασης.

– Όποιος φορέας/Ένωση/Σύλλογος επιθυμεί, να ορίσει εκπρόσωπό του, ώστε να δημιουργηθεί μόνιμη επιτροπή προώθησης του τουρισμού 365 ημερών.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button