l’artigiano: Success story 30 ετών και η σχέση με τη μουσική – Τζίρος 22 εκατ. ευρώ και νέα σχέδια
Συμπληρώνοντας 30 χρόνια επιτυχούς δραστηριοποίησης ως pizza delivery brand η l’ artigiano ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, αριθμώντας σήμερα περί τα 24 καταστήματα και πωλήσεις που θα φθάσουν στα 22 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 18 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Για το 2024 η εν λόγω εταιρεία pizza delivery brand σχεδιάζει το άνοιγμα δύο έως τριών καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας και στα βόρεια προάστια.
Με αφορμή την επέτειο της εταιρείας και την καινούργια άφιξη καταστήματος στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, ο ιδρυτής της κ. Χρήστος Βιτσικάνος αναπόλησε το ξεκίνημα, την περίοδο που ο ίδιος ήταν μουσικός και παράλληλα εργαζόταν ως διανομέας (delivery) φαγητού. Η αγάπη του για την πίτσα και η διαπίστωση ότι δεν υπήρχαν τότε πολλές αλυσίδες, παρά μόνο η Roma, καθόρισαν την απόφασή του να γίνει ο ίδιος επιχειρηματίας στην εστίαση, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα διανομής ιταλικού φαγητού στον Βύρωνα το 1993. Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα, χάρη στις αυθεντικές ιταλικές γεύσεις με cook-to-order διαδικασίες και τα ποιοτικά υλικά, όπως τόνισε ο κ. Βιτσικάνος. Έτσι, το 2000 η επιχείρηση μπήκε δυναμικά στο χώρο του franchise, φθάνοντας σήμερα να αριθμεί δίκτυο 24 καταστημάτων, τα οποία απασχολούν περί τους 750 εργαζόμενους, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι η l’ artigiano αποτελεί την 3η μεγαλύτερη αλυσίδα πίτσας στην Ελλάδα.
Τα επόμενα σχέδια
Μετά από τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, η εταιρεία χαράσσει εκ νέου τη στρατηγική της επόμενης μέρας, δρομολογώντας νέα καταστήματα στο κέντρο και τα βόρεια προάστια Αθηνών κι αναζητώντας νέα σημεία στα νησιά. Η ανάπτυξη γίνεται διπλά, είτε με ιδιόκτητα καταστήματα, είτε με το θεσμό του franchise, με τη μέση επένδυση να κυμαίνεται στα 200 χιλιάδες ευρώ.
Ερωτηθείς για την τιμολογιακή πολιτική στο τελικό προϊόν, ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε ότι μεσοσταθμικά έγιναν ανατιμήσεις το 2022 και το 2023 από 8% στα δύο έτη, ωστόσο οι νέες τιμές θα φανούν από το 2024. Όπως εξήγησε οι τιμές εκτοξεύθηκαν μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς μόνο το ηλιέλαιο αυξήθηκε κατά 300% και τα τυριά κατά 120%!
Οι πωλήσεις της εταιρείας πραγματοποιούνται από το τηλεφωνικό κέντρο της l’ artigiano ως επί το πλείστον, ενώ ένα 25% γίνεται μέσω των εξειδικευμένων πλατφορμών. Αναφορικά δε, με την πολιτική ανάπτυξης, παρότι η δημιουργία μεγάλης σάλας σερβιρίσματος είναι έξω από την φιλοσοφία της αλυσίδας, εν τούτοις η Καλαμάτα, εξαιρείται, ενώ σκέψεις για να δοθεί έμφαση στο σερβίρισμα υπάρχουν και για άλλα καταστήματα.
Η σχέση με τα εργασιακά
Αναφορικά με τις προσλήψεις και το προσωπικό που απασχολεί η l’ artigiano, ο κ. Βιτσικάνος τόνισε τη δυσκολία εύρεσης διανομέων, καθώς όπως διευκρίνισε: «Από τότε που δημιουργήθηκαν οι εξειδικευμένες εταιρείες delivery, οι διανομείς έγιναν για όλους εμάς στην εστίαση, είδος πολυτελείας, ενώ ελλείψεις υπάρχουν γενικά σε όλες τις θέσεις από τους μάγειρες έως το διοικητικό προσωπικό». Στην l’ artigiano, οι μισθοί αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 20%, ενώ η εταιρεία λειτουργεί ένα ολόκληρο τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, για να μπορεί να διαχειρίζεται επιτυχώς τα εργασιακά ζητήματα.
To άρθρο l’artigiano: Success story 30 ετών και η σχέση με τη μουσική – Τζίρος 22 εκατ. ευρώ και νέα σχέδια δημοσιεύτηκε στο NewsIT .