AUTO-MOTO

Mercedes-Benz EQA 250+: 500+ χιλιόμετρα με μία φόρτιση

Η Mercedes-Benz EQA 250+ είναι η καλύτερη εκδοχή του… εαυτού της, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία και ενισχυμένη αποδοτικότητα, με τη γερμανική φίρμα να τελειοποιεί με τον καλύτερο τρόπο έναν από τους πρωταγωνιστές της απαιτητικής κατηγορίας των ηλεκτρικών C-SUV.

Η Mercedes-Benz EQA 250+ αποτελεί την εξέλιξη της ήδη επιτυχημένης EQA 250 με κύρια διαφορά τη μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, κάτι που σημαίνει στην πράξη μεγαλύτερη εκτιμώμενη αυτονομία, επομένως λιγότερο άγχος στην καθημερινότητα και σαφώς στα ταξίδια. Πιο συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου φτάνει τις 70,5kWh, ενώ στις εκδόσεις 250, 300 4MATIC και 350 4MATIC συναντάμε τη μπαταρία χωρητικότητας 66,5kWh.

Οι έξτρα 4 kWh σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη κατανάλωση, η οποία προκύπτει ύστερα από μία σειρά αλλαγών που οδηγούν σε βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένη αντίσταση κύλισης έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αυτονομία που ξεπερνά χαλαρά στην πράξη τα 500km.

Πιο συγκεκριμένα, τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά αεροδυναμικής απόδοσης ενσωματώνονται στο πακέτο Range Plus: απουσία των ραγών της οροφής, ελαφρώς χαμηλωμένη ανάρτηση, ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, όπως και ανασχεδιασμένο δάπεδο του αυτοκινήτου για καλύτερη ροή του αέρα κάτω από αυτό, καθώς και νέες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά επηρεάζουν ολίγον και την εξωτερική εμφάνιση, αλλά εάν η παρατηρητικότητα δεν είναι το δυνατό χαρτί κάποιου, δε θα διαπιστώσει διαφορά.

Το εσωτερικό της EQA 250+, ωστόσο, παραμένει πανομοιότυπο, αφού δεν υπήρχε κανένας λόγος για αλλαγές σε έναν ήδη τέλειο διάκοσμο: πολυτελής με φουτουριστικά στοιχεία και υψηλής ποιότητας υλικά, άριστη συναρμογή, εργονομικός, μοντέρνος, high-tech και λαμπερός όπως πάντα, ειδικά όταν… πέσει η νύχτα.

Ο υπέροχος κρυφός φωτισμός στο σαλόνι αλλάζει πανεύκολα χρωματισμό από το menu στην κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών. Χρώματα και αποχρώσεις ανάλογα με τη διάθεση και τη στιγμή, μας συνοδεύουν και μετατρέπουν την πολλές φορές «αναγκαστική» διαδικασία της οδήγησης σε όμορφη εμπειρία που δε θέλει κανείς να τελειώσει.

Όταν οι μικρές πολυτέλειες συνδυάζονται και με το ρεαλισμό της πρακτικότητας, τότε μιλάμε για την ιδανική συνταγή. Και η Mercedes-Benz EQA 250+ διαθέτει και σωστά υλικά και μοναδικό τρόπο εκτέλεσης! Μπορεί κάποιος με την πρώτη ματιά να θεωρήσει πως το ψηφιακό περιβάλλον θα τον δυσκολέψει, ωστόσο, τα πάντα μπορεί να τα διαχειριστεί πολύ πιο εύκολα από όσο φαίνονται.

Οι επιλογές παραμετροποίησης στις δύο οθόνες, που φαντάζουν σαν μία γιγάντια, είναι πολλές και έτσι δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει τα πάντα στα μέτρα του. Εκεί απεικονίζεται λεπτομερώς και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η διαχείριση ενέργειας, η κατανάλωση, η αυτονομία, κ.λπ. Το infotainment είναι η τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX της Mercedes, και μπορείς να το χειριστείς μέσω της οθόνης αφής, του pad που βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, καθώς και με φωνητική εντολή. Είναι εύχρηστο και συμβατό με Android και Apple CarPlay.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ακριβώς οι ίδιοι με την EQA 250 και είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, τοποθετώντας το γερμανικό μοντέλο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας C-SUV. Έτσι, πέντε ενήλικες φιλοξενούνται ευχάριστα, ενώ μέσα στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα. Παρόλ’ αυτά, ο χώρος των αποσκευών δεν είναι με το μέρος όσων ταξιδιωτών παίρνουν όλο το… σπιτικό τους μαζί, αφού φτάνει τα 340lt.

Ωστόσο, το σχήμα βοηθάει χωροταξικά να τοποθετηθούν περισσότερες βαλίτσες, όπως επίσης το επίπεδο πάτωμα διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης. Σημειώστε ότι παρά το γεγονός ότι η EQA 250+ έχει σχετικά μεγαλύτερη μπαταρία, ο χώρος των αποσκευών παραμένει ανεπηρέαστος. Ωστόσο, η GLA, το θερμικό αδερφάκι της προσφέρει επιπλέον 95lt και φτάνει τα 435lt.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και σε αυτό βοηθούν και οι πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι, ώστε ο οδηγός να επιτύχει την ιδανική ανάλογα με το σωματότυπό του. Η ορατότητα είναι πολύ καλή μπροστά και πίσω χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ενώ οι πλαϊνοί καθρέπτες, προσφέρουν με τη σειρά τους σπουδαία ορατότητα. Επίσης, το σύστημα υποβοήθησης ορατότητας της νεκρής γωνίας τόσο ως φωτεινή ένδειξη όσο και ως ηχητική, όταν τείνεις να αλλάξεις λωρίδα ενώ πλησιάζει όχημα, διευκολύνουν πολύ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω σύστημα παραμένει σε λειτουργία και προειδοποιεί ακόμα και όταν ανοίξετε την πόρτα καθώς έρχεται όχημα.

Περνώντας στη βασική διαφορά της EQA 250+ σε σχέση με την απλή EQA 250, μια διαφορά που αποτελεί και το ζουμί της υπόθεσης, είναι πως η EQA 250+ μπορεί να ξεπεράσει με ευκολία τα 500km με μία μόνο φόρτιση, γεγονός που την καθιστά πρωταγωνίστρια σε ολόκληρο το segment των ηλεκτρικών C-SUV. Η μέση κατανάλωση ενέργειας στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στις 16,6kWh/100km με 17,0kWh/100km (15,7kWh/100km -16,6kWh/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή), ενώ στη δοκιμή της EQA 250 το νούμερο που είχαμε δει ήταν στις 21,5kWh/100km.

Η κατανάλωση συμπεριλαμβάνει όλες τις συνθήκες οδήγησης και σε διάφορα περιβάλλοντα που βρεθήκαμε κατά τη διάρκεια των ημερών της δοκιμής. Στην πόλη, με τη βοήθεια της ανάκτησης ενέργειας και με νορμάλ οδήγηση, το νούμερο των 14kWh/100km ήρθε εύκολα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο πέρασε λίγο πάνω από τις 21kWh/100km, με αβίαστη οδήγηση και κλιματισμό. Θυμίζουμε ότι όπως και στην EQA 250, δεξιά από το τιμόνι βρίσκεται ο μοχλός για την επιλογή κίνησης. Πίσω από το τιμόνι είναι τα paddles μέσω των οποίων, πραγματοποιείται η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε λιγότερο έντονο και πιο έντονο επίπεδο.

Τα αγαθά κόποις κτώνται και στην περίπτωση των οχημάτων… τα καλά νούμερα έρχονται με τη σωστή τεχνολογία. Η EQA 250+ διατήρησε τον ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα της EQA 250, κάτι που σημαίνει πως συνεχίζει να αποδίδει 190PS και 385Nm ροπής, με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς. Οι επιδόσεις είναι, επίσης, όμοιες με της EQA 250, δηλαδή από στάση επιταχύνει στα 100km/h σε 8,6sec, ενώ η μέγιστη τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160km/h για τη διατήρηση της αυτονομίας. Παρόλο που οι επιδόσεις δεν προκαλούν… ανατριχίλα, η ακαριαία ροπή και η άμεση επιτάχυνση εντυπωσιάζουν σε αίσθηση και φυσικά αρκούν με το παραπάνω για ασφαλείς προσπεράσεις.

Το ίδιο μοτίβο βλέπουμε και στο οδηγικό προφίλ των δύο εκδόσεων. Υπάρχει και πάλι η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης μέσω της ροδέλας που είναι τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα: Eco, Comfort και Sport, όλα εξίσου ικανά και αποδοτικά ανάλογα την περίσταση.

Στην πόλη προτιμήσαμε το πρόγραμμα Eco, κατά το οποίο εξασφαλίζεται η καλύτερη κατανάλωση, ωστόσο η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με τα άλλα δύο προφίλ. Όπως ακριβώς και στην EQA 250, έτσι και με την αναβαθμισμένη εκδοχή της, είσαι, ζεις και αισθάνεσαι στα καλύτερά σου, ακόμα και στις δύσκολες και μονότονες συνθήκες των πόλεων. Η ποιότητα ζωής οδηγού και επιβατών αναβαθμίζεται αμέσως με την άνεση, τη φιλικότητα, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ευελιξία της, ενώ το σχετικά ελαφρύ τιμόνι βοηθάει στα στενά και τις μανούβρες. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί με σωστό τρόπο το βάρος των 2.040kg του αμαξώματος, κάτι που δε σημαίνει, όμως, θυσία στην άνεση. Στην περίπτωση, ωστόσο, που κάποιος συναντήσει διαδοχικές εγκάρσιες ανωμαλίες, το πίσω μέρος εμφανίζεται πιο «ξερό».

Ως είθισται στη γερμανική φίρμα, η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική. Οι κλασικοί θόρυβοι και κραδασμοί, χαρακτηριστικό των θερμικών συνόλων, λάμπουν διά της… απουσίας τους και το επίπεδο ηχομόνωσης είναι εξαιρετικό με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο να εισχωρεί μόνο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η σταθερότητα είναι εντυπωσιακή και τα ταξίδια, χάριν και αυτονομίας, πραγματοποιούνται ευχάριστα και απαλλαγμένα από ανησυχία.

Η EQA 250+ ανταποκρίνεται πολύ καλά και σε επαρχιακή διαδρομή με πιο σβέλτο ρυθμό, παρά την αστική της ιδιοσυγκρασία! Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, προσφέρει καλό κράτημα και περιορισμένες κλίσεις. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προοδευτικές και σε καμία περίπτωση δεν προκαλούν στρες στον οδηγό. Το τιμόνι στη λειτουργία Sport είναι πλέον πιο άμεσο και με πιο βαριά αίσθηση σε σχέση με τα άλλα προγράμματα. Δεν ξεχνάμε, ωστόσο, ότι η EQA 250+ είναι ένα SUV με σκοπό την premium και ασφαλή μετακίνηση. Η ασφάλεια άλλωστε είναι το νούμερο ένα απαιτούμενο στη Mercedes-Benz και από τη βασική κιόλας έκδοση διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας μέσω του Intelligent Drive, όπως και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η Mercedes EQA 250 ξεχωρίζει για τη γρήγορη φόρτιση και είναι κάτι που δεν άλλαξε ούτε στην 250+. Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με εναλλασσόμενο ρεύμα με το standard φορτιστή 11kW και ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει το 100% από το 10% σε wallbox ή σταθμό φόρτισης είναι λιγότερος από 6 ώρες. Επίσης, με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 110kW, σε σταθμό DC ταχείας φόρτισης, από το 10% μέχρι το 80% χρειάζεται μόλις 35 λεπτά.

Η Mercedes-Benz EQA 250, το ηλεκτρικό compact SUV που βασίζεται στη δεύτερη γενιά της συμβατικής GLA, είναι ένα εξαιρετικό premium αυτοκίνητο. Η EQA 250+ με τη μεγαλύτερη μπαταρία, όμως, αποτελεί δικαίως την τελειοποιημένη εκδοχή της, αφού καταφέρνει να αυξήσει σημαντικά την εκτιμώμενη αυτονομία κατά σχεδόν 80km, απαλλάσσοντας τους κατόχους από την ανησυχία αυτή ως ένα μεγάλο βαθμό.

Οι επιπλέον 4kWh της νέας μπαταρίας, αλλά κυρίως οι έξυπνες αλλαγές που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της γερμανικής μάρκας για την βελτίωση της αποδοτικότητας, έχουν ως αποτέλεσμα το σηματάκι + δίπλα από το 250 να αξίζει πολλά περισσότερα από το plus 2.000 ευρώ που είναι η διαφορά στην τιμή των δύο εκδόσεων, με την τιμή της Mercedes-Benz EQA 250+ να διαμορφώνεται στα 52.200 ευρώ.

To άρθρο Mercedes-Benz EQA 250+: 500+ χιλιόμετρα με μία φόρτιση δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button