Site icon Allgood.gr

Καταναλωτές στα Βαλκάνια ξεκίνησαν μποϊκοτάζ στα σούπερ μάρκετ κατά της ακρίβειας

Φουντώνουν στα Βαλκάνια τα μποϊκοτάζ στα σούπερ μάρκετ από την Παρασκευή στο πλαίσιο ενός κινήματος διαμαρτυρίας για την αύξηση των τιμών των τροφίμων και την επιδείνωση της κρίσης του κόστους ζωής.

Το μποϊκοτάζ έρχεται μια εβδομάδα μετά την αποχή των καταναλωτών στην Κροατία την περασμένη εβδομάδα από τα καταστήματα στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας που ξεκίνησε η κροατική ομάδα για τα δικαιώματα των καταναλωτών «Halo, inspektore» («Γεια σου, επιθεωρητά»).

Η σελίδα της πρωτοβουλίας στο Facebook δημοσίευσε αρκετές φωτογραφίες άδειων σούπερ μάρκετ στη χώρα.

Την Πέμπτη, η ομάδα ενέτεινε την εκστρατεία της ανακοινώνοντας μποϊκοτάζ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ  Eurospin, Lidl και DM για όλη την εβδομάδα, ενώ κάλεσε επίσης τους Κροάτες να αποφύγουν κάθε άλλη μορφή δαπάνης την Παρασκευή.

Το κίνημα διαμαρτυρίας έχει επεκταθεί και σε άλλες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων – όπως η Βοσνία και Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο και η Σερβία.

Ο πρωθυπουργός του Μαυροβουνίου Milojko Spajić έχει μάλιστα συμμετάσχει, δηλώνοντας ότι «ως πολίτης υποστηρίζω μια τέτοια δράση» σε τηλεοπτική συνέντευξη στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα της χώρας αυτή την εβδομάδα.

«Έκρηξη» της ακρίβειας στην Κροατία

Στην Κροατία, ενόψει του μποϊκοτάζ της Παρασκευής, η κυβέρνηση πρόσθεσε άλλα 40 είδη στον υφιστάμενο κατάλογο των 30 βασικών προϊόντων με ανώτατες τιμές, όπως ανέφεραν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Τα προϊόντα αυτά περιλαμβάνουν ορισμένα είδη τυριών, καφέ και είδη πρώτης ανάγκης για το νοικοκυριό, όπως το σαπούνι.

«Ο κύριος στόχος είναι η προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων πολιτών από την ακρίβεια», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας της Κροατίας Ante Susnjar, σε δήλωση που μοιράστηκε ο τηλεοπτικός σταθμός HRT.

Στην Κροατία, οι συναλλαγές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 44% την περασμένη Παρασκευή, με τις συνολικές πωλήσεις να κατακρημνίζονται κατά 53%, σύμφωνα με ανακοίνωση των φορολογικών αρχών της Κροατίας.

Η Κροατία πιέζεται από τον πληθωρισμό, ο οποίος έφθασε τον Δεκέμβριο σε ετήσιο ποσοστό 4,5% – το υψηλότερο στην ευρωζώνη, όπου ο μέσος όρος είναι 2,4%

Η χώρα εισήγαγε για πρώτη φορά τα ανώτατα όρια τιμών το 2022, ως έναν τρόπο καταπολέμησης των αυξήσεων των τιμών που προκλήθηκαν από την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την πανδημία COVID-19.

Οι κροατικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανταποκρίθηκαν επίσης στο κίνημα διαμαρτυρίας, με την Kaufland Croatia να ανακοινώνει μείωση τιμών σε πάνω από 1.000 προϊόντα από τις 5 Φεβρουαρίου.

Μια άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η Konzum, δήλωσε ότι σχεδιάζει να διαθέσει 1 εκατ. ευρώ για τη μείωση και το πάγωμα των τιμών σε 250 εγχώρια προϊόντα που δεν έχουν καθοριστεί από την κυβέρνηση.

 

ΠΗΓΗ:FLASH.GR

Exit mobile version