AUTO-MOTOBUSINESSNOMIKA ΘΕΜΑΤΑΑΝΤΡΑΣΑΣΦΑΛΕΙΑΑΣΦΑΛΙΣΗΓΥΝΑΙΚΑΕΠΙΧ/ΣΕΙΣκοινωνικάΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝΤΑΞΙΔΙΑ

Ασφάλιση οχήματος και οδηγού.

Γράφει ο Ανδρέου Γεώργιος Ασφαλιστικός Πράκτορας

Επίπεδα παρεχόμενης ασφαλιστικής προστασίας που μπορείτε να επιλέξετε για
την εξασφάλισή σας κατά την κυκλοφορία και χρήση ενός οχήματος.
Επίπεδο 0
Περιλαμβάνει μόνο την υποχρεωτική ασφάλιση από το νόμο (αστική ευθύνη προς τρίτους).
Δηλαδή γίνεται ασφάλιση απλά και μόνο «για να μην πληρώσουμε πρόστιμο
ανασφάλιστου οχήματος», είτε στον επιτόπιο έλεγχο της τροχαίας, είτε κατά την
ηλεκτρονική διασταύρωση, αδιαφορώντας για κάθε άλλο κίνδυνο και οικονομική συνέπεια
δική μας, της οικογένειάς μας ή και τρίτων.
Διευκρινίζουμε πως σε περίπτωση επέλευσης οδικού τροχαίου ατυχήματος, η έννοια του
«τρίτου» σύμφωνα με το νόμο αφορά κάθε έναν πλην του οδηγού που προξένησε τη
ζημιά. Ναι, ακόμη και οι συνεπιβάτες μας είναι «τρίτοι»: τα παιδιά μας στο πίσω κάθισμα,
τα μέλη της οικογένειάς μας που μας συνοδεύουν, οι συγγενείς, οι φίλοι μας. Όλοι πλην
του εκάστοτε οδηγού είναι «τρίτοι» και σε περίπτωση ατυχήματος υπαιτιότητάς του θα
πρέπει να αποζημιωθούν για σωματικές βλάβες από την ασφαλιστική εταιρεία που εμείς
έχουμε επιλέξει για το όχημά μας.
Επίπεδο 1
Περιλαμβάνει την υποχρεωτική ασφάλιση από το νόμο και επιπλέον κάποιες στοιχειώδεις
πρόσθετες καλύψεις κινδύνων από την κυκλοφορία του οχήματός μας. Επιλέγουμε όσο το
δυνατό μια αξιόπιστη και φερέγγυα εταιρεία ακολουθώντας τη συμβουλή του
διαμεσολαβητή μας, με κάποιο οικονομικό ασφάλιστρο.

Ενδεικτικά, όχι όμως περιοριστικά, αναφέρουμε μερικές καλύψεις:

• κάλυψη από υλικές ζημιές που θα μας προκαλέσει ανασφάλιστο όχημα
• κάλυψη από υπαίτιο όχημα ασφαλισμένο σε εταιρεία που δεν ανήκει στον «φιλικό»
• νομική προστασία για διεκδίκηση αποζημίωσης από τροχαίο ατύχημα
• οδική βοήθεια οχήματος

Επίπεδο 2
Περιλαμβάνει την υποχρεωτική ασφάλιση από το νόμο και επιπλέον κάποιες ουσιαστικές
πρόσθετες καλύψεις για κινδύνους από την κυκλοφορία και τη χρήση του οχήματός μας,
δίνοντας βάρος στην αξιοπιστία και φερεγγυότητα της ασφαλιστικής εταιρείας και στην
καλύτερη εν γένη εξυπηρέτησή μας, ακολουθώντας σαφώς και την εξατομικευμένη
πρόταση και συμβουλή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή μας. Το τελικό ασφάλιστρο
καθορίζεται από την ευρύτητα της ασφαλιστικής προστασίας που θα επιλέξουμε.

Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε μερικές καλύψεις:
• κάλυψη από υλικές ζημιές που θα μας προκαλέσει ανασφάλιστο όχημα
• κάλυψη από υπαίτιο όχημα ασφαλισμένο σε εταιρεία που δεν ανήκει στον «φιλικό»
• ευρεία νομική προστασία οδηγού και οχήματος με δυνατότητα επιλογής πακέτου και
παροχών, για ατυχήματα που συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό
• οδική / ταξιδιωτική βοήθεια, μόνο για Ελλάδα ή και στο εξωτερικό
• θραύση κρυστάλλων με ή χωρίς απαλλαγή, σε συνεργαζόμενα συνεργεία ή μη
• θραύση αερόσακων

• προσωπικό ατύχημα οδηγού

Επίπεδο 3

Περιλαμβάνει την υποχρεωτική ασφάλιση από το νόμο, κάποιες στοιχειώδεις πρόσθετες
καλύψεις κινδύνων από την κυκλοφορία του οχήματός μας, και κάποιες βασικές καλύψεις
κινδύνων του οχήματός μας ως περιουσιακού στοιχείου. Αφορά συνήθως παλαιότερα
οχήματα που έχουν όμως κάποια σημαντική αξία. Στην πράξη, ο ασφαλιστικός μας
σύμβουλος μας προτείνει κάποιο οικονομικό πακέτο που αναβαθμίζει το Επίπεδο 1.
Συνήθως περιλαμβάνονται αρκετές απαλλαγές ή και εξαιρέσεις ή και άλλοι περιορισμοί
στις καλύψεις. Με πιο απλά λόγια γίνεται προσπάθεια να πετύχουμε ένα καλό value for
money.
Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε μερικές καλύψεις:
• Είναι ένας συνδυασμός όλων των καλύψεων όπως αναφέρονται παραπάνω, οπότε
τις παραλείπω, αλλά επιπρόσθετα έχουμε:
• Κάλυψη πυρός οχήματος και συναφών κινδύνων
• Κάλυψη ολικής ή και μερικής κλοπής
• Κάλυψη ιδίων ζημιών
• Κάλυψη φυσικών φαινομένων

Επίπεδο 4
Περιλαμβάνει την υποχρεωτική ασφάλιση, ουσιώδεις καλύψεις τόσο του ίδιου του
οχήματος όσο και αξιόλογη προστασία από κινδύνους από την κυκλοφορία του. Εδώ
γίνεται σαφής βελτίωση του Επιπέδου 3 με όλα τα καλά του Επιπέδου 2. Αναγκαία η
συνδρομή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή μας, αφού χρειάζεται άριστη γνώση τόσο των
όρων των προγραμμάτων των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και της λειτουργίας του
θεσμού της ασφάλισης, για να μπορέσει να μας δώσει μια ολοκληρωμένη και αξιόπιστη
λύση με τις καλύτερες προϋποθέσεις και με ευρύτητα κάλυψης. Σαφώς ισχύει το «ό,τι
πληρώσεις, παίρνεις», οπότε θα πρέπει να το έχουμε κατά νου όταν θα είναι να πάρουμε
την απόφασή μας. Λίγα ευρώ επιπλέον ασφαλίστρου στην Α εταιρεία, ενδεχομένως να μας
στοιχήσουν πολλαπλάσια σε μια πιθανή ζημιά που δεν θα είναι είναι καλυπτόμενη από τη
Β εταιρεία με το χαμηλότερο ασφάλιστρο.
Περιλαμβάνονται όλες οι δυνατές καλύψεις που έχουμε προαναφέρει, με όλους τους
συνδυασμούς.
Επίπεδο 5
Στο ανώτατο επίπεδο, ο ασφαλιστικός μας διαμεσολαβητής αναλαμβάνει ολοκληρωμένη
μελέτη ασφάλισης εξατομικευμένα και αφού έχει προηγηθεί πλήρης διερεύνηση των
ασφαλιστικών αναγκών της οικογένειας

. Δηλαδή έχει το πλήρες οικονομικοκοινωνικό
προφίλ του πελάτη. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα συνδυασμού καλύψεων, ιεράρχησης
ασφαλιστικών αναγκών και η συνεργασία με τον ασφαλισμένο πλέον γίνεται σε άλλη βάση.
Γίνεται ολιστική προσέγγιση με τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μια ομπρέλα
προστασίας γύρω από τον πελάτη και την οικογένειά του, δίνοντας στοχευμένες λύσεις όχι
μόνο για την ασφάλιση του αυτοκινήτου, αλλά και για τη ζωή, την υγεία, τη σύνταξη, την
κατοικία και κάθε είδους επιχειρηματική δραστηριότητα ή άλλη ανάγκη προκύψει στο
μέλλον.

Εν είδει επιλόγου, θα ήθελα να κάνω ένα γενικότερο σχόλιο προς κάθε ενδιαφερόμενο.
Παρατηρώντας τους πελάτες μου όλα αυτά τα χρόνια, τις σκέψεις και τις αγωνίες που μου
μεταφέρουν, τουλάχιστον όσο αφορά την ασφαλιστική τους προστασία, μπορώ να τους
κατατάξω

σε 3 βασικούς τύπους:
1. Ο «δεν με νοιάζει!»
2. Ο «σε μένα θα τύχει;», ή αλλιώς γνωστός και σαν «δεν πειράζει και αυτό καλό είναι», ή
«δεν βαριέσαι… δεν το χρειάζομαι, μη το βάλεις»
3. Ο «βοήθησέ με!»
Προφανώς, για να έχει και νόημα η επαγγελματική δραστηριότητα ενός ασφαλιστικού
πράκτορα, το επιθυμητό είναι να πολλαπλασιαστεί η τρίτη κατηγορία. Παροτρύνω τον κάθε
έναν να συνεργαστεί με τον διαμεσολαβητή του, να γίνει μια διερεύνηση ασφαλιστικών
αναγκών και να χτίσει σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Να είναι σίγουρος πως θα του είναι
και χρήσιμος και ωφέλιμος.

Ανδρέου Β. Γεώργιος
Ασφαλιστικός Πράκτορας

https://gandreou.gr
(Πιστοποιητικά Α & Δ από την ΤτΕ)
Αρ. Μητρώου 792, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς
Πιστοποίηση EII – SQF3 από την EFICERT/ΕΙΑΣ

Related Articles

Back to top button