Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός αναφορών στο Συνήγορο του Καταναλωτή.
Όπως είπε ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης στην χθεσινή συνάντηση εργασίας που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 υποβλήθηκαν 43% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Αρχής, σχετικά με όσα αναφέρθηκαν στην χθεσινή συνάντηση, ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν προς χειρισμό το 2023 στην Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”, αλλά και στο υπό την αρμοδιότητά του Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σημείωσαν για μια ακόμα χρονιά αύξηση 20,39% σε σχέση με το 2022 (από 13.889 αναφορές το 2022 σε 16.721 το 2023).
Οι εμπορικοί κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές είναι ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών (36,2%), ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών (19,6%) και ο κλάδος ενέργειας και ύδρευσης (17,1%).
Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναφορές το 2023 παρουσίασαν οι κλάδοι των καταναλωτικών αγαθών (92,8% -σχεδόν διπλασιασμός), των υπηρεσιών υγείας (80%), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες (79,6%) και οι υπηρεσίες εκπαίδευσης (53%).
Ο υπουργός ενημερώθηκε από τον Συνήγορο του Καταναλωτή για το έργο της Αρχής αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υπηρεσία λόγω της μεγάλης αύξησης των αναφορών σε συνδυασμό με την υποστελέχωσή της.
Όπως επισημάνθηκε, η Αρχή επιτυγχάνει την επίλυση των αναφορών σε ποσοστό σχεδόν 80% (67,70% υπέρ καταναλωτή, 12,08% υπέρ προμηθευτή), γεγονός που επαληθεύει την υψηλή αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων διαμεσολαβητικών της υπηρεσιών.