Κύμα ακυρώσεων στα συμβόλαια υγείας: Τι δείχνουν τα στοιχεία 2022-2025
Η αγορά ασφάλισης υγείας σε περίοδο μεγάλων αλλαγών – ακυρώσεις, αυξήσεις ασφαλίστρων και νέα δεδομένα για καταναλωτές και διαμεσολαβητές.

Τα τελευταία χρόνια η ιδιωτική ασφάλιση υγείας στην Ελλάδα βιώνει μια άνευ προηγουμένου ανακατάταξη.
Η ιδιωτική ασφάλιση υγείας στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση έντονης αναδιάρθρωσης. Η αύξηση των ασφαλίστρων, οι αλλαγές στα προϊόντα και η πίεση στα εισοδήματα έχουν οδηγήσει σε ένα πρωτοφανές κύμα ακυρώσεων.
Τα στοιχεία των τελευταίων ετών αποκαλύπτουν τη νέα πραγματικότητα για ασφαλισμένους, διαμεσολαβητές και εταιρείες.
Τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε δείχνουν την πραγματική διάσταση του φαινομένου.
Τα νούμερα μιλούν
-
2022: Περίπου 192.000 ακυρώσεις ατομικών συμβολαίων υγείας.
-
2023: Η Καθημερινή (link) αναφέρει περίπου 121.000 ακυρώσεις, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 12,5% των ατομικών συμβολαίων.
-
Σύνολο διετίας: Πάνω από 313.000 συμβόλαια υγείας ακυρώθηκαν.
-
Δια βίου/ισόβια συμβόλαια: Υπολογίζεται ότι 460.000 ασφαλισμένοι έχουν αποχωρήσει από τέτοια συμβόλαια τα τελευταία χρόνια.
-
Η μεγάλη εικόνα – Τα τελευταία πέντε χρόνια
-
Σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία (Gazzetta.gr), 613.571 συμβόλαια υγείας έχουν διακοπεί ή ακυρωθεί την τελευταία πενταετία.
-
Στα δια βίου / ισόβια συμβόλαια, εκτιμάται ότι περίπου 460.000 ασφαλισμένοι έχουν αποχωρήσει από τέτοια προγράμματα λόγω υπέρογκων αυξήσεων (Euro2day.gr).
-
-
-
Τα πρώτα σημάδια του 2024-2025
-
Η ΕΑΕΕ αναφέρει ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024 τα ασφαλιστήρια ζωής & υγείας μειώθηκαν κατά 8,29% (Moneyreview.gr), φτάνοντας από ~1,8 εκατ. σε ~1,6 εκατ. συμβόλαια.
-
Ιδιαίτερα πλήττονται τα ατομικά συμβόλαια υγείας με πτώση -8,4%.
-
Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εταιρείες αλλάζουν όρους συνεργασίας με κλινικές και αποζημιώσεις, «σφίγγοντας τα λουριά» στις δαπάνες (Parapolitika.gr).
-
-
Γιατί αυξάνονται οι ακυρώσεις
-
Συνεχείς αυξήσεις ασφαλίστρων, ειδικά στα ισόβια προγράμματα.
-
Περιορισμός αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.
-
Αλλαγή προϊόντων – μεταφορά από ισόβια σε ετησίως ανανεούμενα.
-
Αβεβαιότητα γύρω από το κόστος και τις καλύψεις μελλοντικά.
-
-
Επιπτώσεις για την αγορά
-
Οι ασφαλιστικές πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στο αυξανόμενο κόστος υπηρεσιών υγείας και στη δυνατότητα πληρωμής των ασφαλισμένων.
-
Οι διαμεσολαβητές παίζουν κρίσιμο ρόλο ενημέρωσης και στήριξης πελατών, αλλά και στη διαπραγμάτευση νέων όρων.
-
Οι καταναλωτές γίνονται πιο απαιτητικοί, ζητώντας διαφάνεια, σταθερότητα και ρεαλιστικές καλύψεις.
-
Τι χρειάζεται από εδώ και πέρα
-
Διαφάνεια στην τιμολόγηση και στις ανανεώσεις.
-
Εκπαίδευση ασφαλισμένων για τα δικαιώματα και τις επιλογές τους.
-
Νέα προϊόντα που θα συνδυάζουν ποιότητα καλύψεων και προσιτή τιμή.
-
Ρυθμιστική παρέμβαση για την προστασία του καταναλωτή και την αποφυγή στρεβλώσεων.
-
- Η ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ – ΛΕΝΕ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ
- «Η ασφάλιση υγείας δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη – και πρέπει να παραμένει προσιτή, αξιόπιστη και διαφανής για όλους».
- –Η υγεία μας δεν χωρά εκπτώσεις – ούτε στις καλύψεις, ούτε στη διαφάνεια.
- Η υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό – ας την ασφαλίσουμε με ευθύνη
-
-Η ασφάλιση υγείας πρέπει να προστατεύει, όχι να επιβαρύνει.
- Ο σεβασμός στον ασφαλισμένο είναι το ισχυρότερο συμβόλαιο.
- Η ασφάλιση υγείας χρειάζεται νέα ισορροπία: Στα δύσκολα φαίνεται η αξία της ασφάλισης
-
-Αξιοπρέπεια, διαφάνεια, σταθερότητα: Αυτά ζητούν οι Διαμεσολαβητές και οι Ασφαλισμένοι σήμερα.