ΑΣΦΑΛΕΙΑBUSINESSNOMIKA ΘΕΜΑΤΑΑΣΦΑΛΙΣΗΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣΕΠΙΧ/ΣΕΙΣκοινωνικάΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΥΓΕΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Η ΕΑΔΕ εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές, στις ανεπιθύμητες πρακτικές προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων

Όταν κάποιοι αποφασίζουν να πουλάνε ασφάλιση με δώρα, κουπόνια και «καλούδια», δεν κάνουν marketing. Κάνουν νοθεία εμπιστοσύνης. Η ΕΑΔΕ βάζει επιτέλους το δάχτυλο στην πληγή και καταδεικνύει πρακτικές που προσβάλλουν τον κλάδο και εξαπατούν τον καταναλωτή. Γιατί όποιος χρειάζεται «δωράκι» για να πουλήσει ασφάλιση, δεν πουλάει προστασία — πουλάει ψευδαίσθηση. Και αυτό δεν είναι απλώς αθέμιτο. Είναι επικίνδυνο.

Η ΕΑΔΕ εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές, στις ανεπιθύμητες πρακτικές προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων

Screenshot 3

Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2025 – Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) παρακολουθεί στενά τους τρόπους διάθεσης ασφαλιστικών προϊόντων και ενημερώνει τους πολίτες σχετικά με πρακτικές που ενδέχεται να επηρεάζουν αρνητικά την ορθή επιλογή τους σχετικά με τις ασφαλιστικές καλύψεις.

Πρόσφατα εντοπίστηκε προωθητική ενέργεια μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας διανομής ασφαλιστικών προϊόντων και με προβολή σε μεγάλα μέσα πανελλαδικής εμβέλειας, κατά την οποία νέοι πελάτες λάμβαναν ως «προνόμιο» συγκεκριμένα δώρα ή προνομιακές υπηρεσίες με προϋπόθεση την αγορά ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Η ΕΑΔΕ έχει ήδη αποστείλει εξώδικη επιστολή προς την εταιρεία και καταγγελία προς τη Διεύθυνση Εποπτείας Επαγγελματικής και Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΕΙΑ) της Τράπεζας της Ελλάδος, ζητώντας την άμεση ανάκληση της πρακτικής και την αποτροπή επανάληψής της, ενώ ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό πως σύμφωνα με το άρθρο 27 του Ν.4583/2018 («Κανόνες Επαγγελματικής Δεοντολογίας και Απαιτήσεις Παροχής Πληροφοριών»), οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές πρακτικές, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • την προσφορά δώρων ή ωφελημάτων με στόχο την προσέλκυση πελατολογίου
  • την παραπλανητική παρουσίαση καλύψεων ή τιμολογίων
  • την διάκριση μεταξύ πελατών με ίδιες προϋποθέσεις ασφάλισης

Τέτοιες πρακτικές ενδέχεται να αποπροσανατολίσουν τον καταναλωτή, οδηγώντας τον σε επιλογές που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές του ανάγκες και στο συμφέρον του.

Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος, καλεί τους καταναλωτές να ενημερώνονται προσεκτικά για τα ασφαλιστικά προϊόντα που επιλέγουν, να ζητούν πλήρη και σαφή πληροφόρηση για τις καλύψεις και το κόστος τους, και να αποφεύγουν να επηρεάζονται από προωθητικές ενέργειες που συνδέουν την επιλογή ασφαλιστηρίου με δώρα ή ευεργετήματα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΔΕ

 

-//-

Για την ΕΑΔΕ

Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) αποτελεί τον ενιαίο φορέα εκπροσώπησης όλων των βαθμίδων της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα: Πρακτόρων, Συντονιστών και Μεσιτών.

Ιδρύθηκε το 2012, με σκοπό την ξεκάθαρη και συντεταγμένη φωνή του Κλάδου της Διαμεσολάβησης στην συνδιαμόρφωση πολιτικών με την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς, οι οποίες αφορούν στην διαφύλαξη των συμφερόντων των Διαμεσολαβητών, την ανάδειξη του ρόλου τους στο σύγχρονο ασφαλιστικό περιβάλλον και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του ασφαλισμένου στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης.

Μέλη της ΕΑΔΕ είναι οι ιστορικοί φορείς:

  • Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ), με Πρόεδρο την κα Δήμητρα Λύχρου
  • Ένωση Συντονιστών Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ελλάδος (ΕΣΑΠΕ), με Πρόεδρο τον κ. Κωνσταντίνο Ρούσση
  • Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Νομού Αττικής (ΣΠΑΤΕ), με Πρόεδρο την κ. Μαρία Δημητριάδη-Βιλτανιώτη
  • Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), με Πρόεδρο τον κ. Κωστή Αλφιέρη

 

Η ΕΑΔΕ εκπροσωπώντας την Διαμεσολάβηση για την χώρα μας και με γνώμονα την επιτάχυνση της θεσμικής προόδου της ασφαλιστικής αγοράς, συμμετέχει δυναμικά στο European Federation of Insurance Intermediaries (BIPAR) – τον Ευρωπαϊκό θεσμικό φορέα Διαμεσολαβούντων.

Screenshot 4

Η ΕΑΔΕ εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές, στις ανεπιθύμητες πρακτικές προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων-ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ!!

 

 

Related Articles

Back to top button