BUSINESSNOMIKA ΘΕΜΑΤΑΑΣΦΑΛΕΙΑΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣΕΠΙΧ/ΣΕΙΣκοινωνικάΚΟΣΜΟΣΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠολιτικήΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Π.Ε.Κ.Α.Π και η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων

Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή γιορτάζεται από το 1983,  στις 15 Μαρτίου, με απόφαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, εις ανάμνηση μιας ομιλίας του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι στο Κογκρέσο, που έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος.

Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον Τζον Κένεντι, αποτελούν ίσως τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφασηO ρόλος συνεπώς του καταναλωτή στην ελεύθερη οικονομία είναι καθοριστικός. Ο κάθε καταναλωτής, μπορεί να επηρεάσει τις τιμές, την ποιότητα, τους όρους και το περιβάλλον αγοράς, κάθε φορά που επιλέγει ένα προϊόν ή υπηρεσία αντί για ένα άλλο. Η επιλογή για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, είναι ψήφος προς αυτό το προϊόν ή πωλητή, αντί των ανταγωνιστών του. Η συλλογική δε συμπεριφορά των καταναλωτών καθορίζει ποια προϊόντα θα παραμείνουν στην αγορά και διαμορφώνει τις συνθήκες της αγοράς (απαιτήσεις των καταναλωτών). Κατά συνέπεια, τα ηνία της ελεύθερης αγοράς βρίσκονται στα χέρια του καταναλωτή, ο οποίος έχει υποχρέωση να καταναλώνει με σύνεση, να ξέρει να επιλέγει και να ξέρει να απορρίπτει.

Αποτελεί διαχρονική  προτεραιότητα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή η αποτελεσματική θωράκιση και προστασία των καταναλωτών, υιοθετώντας κανόνες και διαδικασίες, που οικοδομούν και ενισχύουν την εμπιστοσύνη τους, ως προς την εξασφάλιση ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων και υπηρεσιών.  Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι τρέχουσες προτεραιότητες καθορίζονται στο ευρωπαϊκό θεματολόγιο για τους καταναλωτές, το οποίο έχει ως στόχο να θέσει τα συμφέροντα των καταναλωτών στο επίκεντρο των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Όλοι οι καταναλωτές θα  πρέπει να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους.  Στο πλαίσιο αυτό παρατίθεται πιο κάτω, ο δεκάλογος των  βασικών  καταναλωτικών δικαιωμάτων, όπως κατοχυρώνονται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία:

  1. Ορθή ενημέρωση.
  2. Συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς  όρους.
  3. Παροχή νόμιμης εγγύησης.
  4. Αντικατάσταση, επιδιόρθωση, μείωση του τιμήματος ή και επιστροφή χρημάτων.
  5. Υπαναχώρηση εντός 14 ημερολογιακών ημερών.
  6. Αποζημίωση σε περιπτώσεις πρόκλησης ζημιάς από ελαττωματικά προϊόντα.
  7. Ειλικρινείς διαφημίσεις.
  8. Διαφύλαξη των προσωπικών  δεδομένων.
  9. Εναλλακτική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών.
  10.  Βοήθεια για τις διασυνοριακές αγορές

πηγήhttps://meci.gov.cy/

Με την ευκαιρία της σημερινής ”Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή ” σας ενημερώνω ότι οι καταναλωτές / ασφαλισμένοι σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό ”προιόν ” θα μπορούσαν να γίνουν μέλη της  της Πανελλήνιας Ένωσης Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων

Π.Ε.Κ.Α.Π

Δείτε το site μας και κάντε εγγραφή ΕΔΩ 

Η ΠΕΚΑΠ απαρτίζεται από άτομα καταναλωτές ασφαλιστικών προϊόντων
(ασφαλισμένους με οποιοδήποτε τύπου ασφαλιστηρίου) και Ασφαλιστικούς
Διαμεσολαβητές που και οι ίδιοι έχουν την ιδιότητα του ασφαλισμένου και οι
οποίοι σέβονται το καθήκον τους προς τους ασφαλισμένους πελάτες τους.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης πλαισίωσαν αποφασισμένοι εθελοντές με
μακρά εμπειρία στα θέματα της Ιδιωτικής Ασφάλισης .

Για όλους εμάς, που αντιμετωπίζουμε καθημερινά αναπάντεχες εξελίξεις όπως :
– Η αλλοίωση και ερμηνεία «κατά το δοκούν» των όρων ασφαλιστηρίων
συμβολαίων που επί χρόνια διατηρούμε πληρώνοντας ανελλιπώς τα
ασφάλιστρα τους
– Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις ασφαλίστρων που απειλούν τη δυνατότητά μας
να τα διατηρήσουμε απειλώντας έτσι το οικονομικό μέλλον μας

– Η αδικαιολόγητες ταλαιπωρίες που υφιστάμεθα σε πολλές περιπτώσεις
όταν πρόκειται να διεκπεραιωθεί αίτημά μας προς αποζημίωση βάσει
όρων συμβολαίου

– Οι τακτικές πίεσης προς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές προκειμένου να
εξυπηρετηθούν διάφορα συμφέροντα

– Η καθυστέρηση και παράλειψη εφαρμογής Ελληνικών και Ευρωπαϊκών
νόμων προστασίας του καταναλωτή
είναι επιτακτική ανάγκη, όραμα και κεντρικός στόχος μας, οι δράσεις
αντιμετώπισης αθέμιτων πρακτικών που ο καθένας μας ξεχωριστά είναι
δυσβάσταχτο να επιτύχει.

Ταυτόχρονα επιθυμούμε την εύρυθμη λειτουργία της
ασφαλιστικής αγοράς με τρόπο που όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να χαίρουν
σεβασμό των δικαιωμάτων τους, υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και την
δημιουργία μιας ασφαλούς, δημιουργικής και αναπτυσσόμενης κοινωνίας.

Οι Ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές , οι ίδιοι καταναλωτές αντιλαμβανόμαστε
πλήρως την ανάγκη διασφάλισης των ασφαλισμένων μας και στεκόμαστε ενεργά
δίπλα τους σεβόμενοι τις δεσμεύσεις μας και το καθήκον να προστατεύουμε κάθε
πολίτη που του έχουμε συστήσει οποιοδήποτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Έχουμε
ήδη κερδίσει μάχες δικαίωσης τους. Θα υπάρξουν πολλές ακόμη!

Καλούμε όλους τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές να ενώσουν τις δυνάμεις
τους μαζί μας! Έχουμε ήδη αντιληφθεί ποιος είναι ο ρόλος μας και τον
υπερασπιζόμαστε σθεναρά!

Καλούμε όλους του καταναλωτές ασφαλισμένους να έρθουν δίπλα μας ώστε η
φωνή τους να είναι δυνατή και να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δικαιώματά μας !

Η Υγεία , η περιουσία, η επιχείρηση σας δεν είναι για εμάς απλά αντικείμενα
κέρδους.

Θα απευθυνθούμε στην Ελληνική Πολιτεία να αναδείξει την προσπάθειά μας και
να διασφαλίσει έμπρακτα την προστασία κάθε Έλληνα Καταναλωτή –
Ασφαλισμένου απέναντι σε κάθε μορφής παραβίαση των δικαιωμάτων του από
οπουδήποτε και αν προέρχεται.
Θα απευθυνθούμε στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών να επιβεβαιώσει
εμπράκτως τον σεβασμό στο ρόλο μας και την οντότητα μας . Να εδραιώσει την
πίστη του καταναλωτή στην Ιδιωτική Ασφάλιση.
Θα απευθυνθούμε στην Εποπτική Αρχή, να συνδράμει με τον ρόλο της στην
εδραίωση του Θεσμού, διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του καταναλωτή και να
διαφυλάξει τον ρόλο του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή.

 

Επιμέλεια άρθρου

Βασίλης Μουντάκης

Ενεργός Ασφαλιστής

Προσωρινός πρόεδρος Π.Ε.Κ.Α.Π

 

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button