Προτάσεις επι της διαβούλευσης για την υποχρεωτική ασφάλιση
Μέχρι στιγμής, σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, οι προτάσεις από την Ασφαλιστική Αγορά ήταν απογοητευτικά λίγες. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα, καθώς από τα συνολικά 856 σχόλια έως χθες το βράδυ, μόλις 6-7 προέρχονταν από εκπροσώπους του κλάδου.
Αυτό το γεγονός εγείρει σοβαρά ερωτήματα:
- Πρόκειται για αδιαφορία;
- Υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης ή κινητοποίησης;
- Μήπως παρατηρείται απουσία συγκεκριμένων προτάσεων ή έμπνευσης;
- Ή ίσως κάτι άλλο που πρέπει να εξετάσουμε;
Την ίδια στιγμή, πολλές ομάδες και σύλλογοι συμμετείχαν ενεργά, δείχνοντας το ενδιαφέρον και τη δέσμευσή τους.
Δείτε εδώ τη δική μας δημόσια διαβούλευση. Υπάρχει ακομα περιθώριο μεχρι 19/11στης 09 :00 για όλους να σχολιάσουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους. Είναι σημαντικό να ακουστεί η φωνή μας. Ας μην χάσουμε αυτή την ευκαιρία!
Μπορείτε να κάνετε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να υποβάλετε το σχόλιό σας στη διαβούλευση:
Κάντε το δικό σας σχόλιο στη διαβούλευση
Διαβάστε στο παρακάτω αρθρό πως αναφέρθηκε το Banking News στο συγκεκριμένο ζήτημα
Το ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνει και η μείωση ποσοστού 20% στον ΕΝΦΙΑ για κατοικίες που είναι ασφαλισμένες και η αντικειμενική τους αξία δεν ξεπερνά τα 500.000 ευρώ.
Αναρωτιέται κανείς γιατί; Όταν θεσμικοί φορείς και επιχειρηματίες από άλλους κλάδους για άλλα θέματα που περιλαμβάνονται στο ίδιο νομοσχέδιο έχουν γεμίσει τις σελίδες με εκατοντάδες σχόλια που άπτονται του ενδιαφέροντος τους.
Αν και υπάρχει περιθώριο σχεδόν δύο ημερών για υποβολή των προτάσεων, η ανησυχία δεν παύει να υφίσταται καθώς: Αφενός σοβαρά έργα και σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης δεν έχουν γίνει και δεν έχουν παρουσιαστεί από το υπουργείο κλιματικής κρίσης, κάτι που γράφει επανειλημμένα το BN και σε ένα επίπεδο επιβεβαιώνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την αποστολή προειδοποιητικών επιστολών στην Ελλάδα, λόγω μη υποβολής των τελικών αναθεωρημένων εθνικών σχεδίων τους για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ), σύμφωνα με τον κανονισμό για τη διακυβέρνηση της Ενεργειακής Ένωσης και της Δράσης για το Κλίμα.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι τα κράτη της Ευρώπης έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με τις ασφαλιστικές για την ενδυνάμωση των υποδομών πρώτα και εν συνεχεία τους τρόπους ασφάλισης.
Αφετέρου οι ασφαλιστικές δεν ασφαλίζουν παλαιές κατοικίες για σεισμό ή κατοικίες που είναι σε περιοχές ευάλωτες στο κλίμα αλλά και επιχειρήσεις που δεν πληρούν προϋποθέσεις.
Οι επιχειρήσεις που δεν θα ασφαλιστούν, ο νόμος απειλεί με πρόστιμο και με μη χορήγηση της κρατικής αρωγής σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.
Το ΒΝ συγκέντρωσε τα σχόλια ιδιωτών καθώς και των ΠΕΚΑΠ, ΠΟΑΔ και ΠΟΜΙΔΑ
Τι προτείνει ο πρόεδρος της ΠΕΚΑΠ μέσω του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου Βασίλειος Μοντάκης , 1ΑΧΙΑ Ασφαλιστικός Πράκτορας Ειδ. Μητρώο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών 1701 &Συντονιστής Πρακτόρων Ειδ . Μητρώο ΕΕΑ 545
1) Φορολογικά κίνητρα για την ασφάλιση υγείας και περιουσίας με μέγιστο όριο 5% του εισοδήματος μέχρι 2.000 ευρώ ετησίως.
2) Υποχρεωτική ασφάλιση για επιχειρήσεις άνω των 200.000 ευρώ, με πρόστιμο 5.000 ευρώ αν το αμελήσουν και σε περίπτωση ζημιάς από φυσική καταστροφή καμία αποζημίωση
3) Αύξηση της έκπτωσης του ΕΝΦΙΑ στις Ασφαλισμένες κατοικίες με κλίμακα.
Στο 50% έως 200.000 αξία κατοικίας, 40% έκπτωση για αξίες έως 300.000, 30% έκπτωση για αξίες έως 400.000, 20% έκπτωση για αξίες 500.000 και 10% για αξίες άνω των 600.000 ευρώ.
Με υποχρεωτική ελάχιστη ασφάλιση τα 1200 ευρώ για διαμερίσματα και 1.400 για τις Μονοκατοικίες.
Τέλος να ισχύει η μισή έκπτωση για ακίνητα που έχουν οικοδομική άδεια πριν το 1960 (αν έχουν όλες τις υπόλοιπες καλύψεις ,πλην σεισμό, αφού δε δίνεται η κάλυψη σεισμού για τα ακίνητα προ του 1960).
4) Ο φόρος ασφαλίστρων για ασφαλίσεις πυρός στο 10% από 20 % σήμερα.
Ο φόρος ασφαλίστρων για της λοιπές ασφαλίσεις στο 6%( σήμερα είναι 15%).
Ο φόρος ασφαλίστρων για τις ασφαλίσεις ζωής στο 2% ( σήμερα είναι 4%).
5) Μείωση του ΦΠΑ στα νοσήλεια στο 6% ( από 24% που είναι σήμερα, ήταν μνημονιακή απαίτηση)
6.) Άμεσα έλεγχος για τα ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ αυτοκίνητα και επιβολή προστίμων, απαίτηση από όλους μας να εφαρμοστεί ο νόμος.
Όλα τα παραπάνω με διαφάνεια και αυστηρούς ελέγχους για αντικειμενικές αποζημιώσεις, γράφει.
ΠΟΑΔ
Άρθρο 22 Ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών
«4. Οι υπόχρεες σε ασφάλιση επιχειρήσεις εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για υλικές ζημιές στα περιουσιακά στοιχεία της παρ. 2 από την επέλευση των κινδύνων της παρ. 1.
«Λόγω της επικινδυνότητας σε κατηγορίες επιχειρήσεων κατά την ανάληψη κινδύνου μερικών επαγγελματικών χώρων από Ασφαλιστικές Εταιρείες να διευκρινιστεί η κάλυψη του κινδύνου από φωτιά για αυτές τις κατηγορίες υψηλού ρίσκου ότι θα καλύπτονται όχι από μεμονωμένα γεγονότα αλλά από καθολική πυρκαγιά η οποία θα αποδεικνύεται μέσω της πυροσβεστικής υπηρεσίας και λόγω φυσικής αιτίας . Αυτό θα βοηθήσει τις Ασφαλιστικές Εταιρείες να συμβληθούν ευκολότερα με τους επιχειρηματίες ώστε να εφαρμοστεί απρόσκοπτα ο Νόμος».
Το δημοσιεύματα του ΒΝ επιβεβαιώνει με την υποβολή της θέσης του περί ασφάλισης κατοικιών ο κος ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΣ ο οποίος τονίζει:
«ΟΥΔΕΜΙΑ ασφαλιστική εταιρία ασφαλίζει έναντι σεισμού κατοικία μεγάλης ηλικίας (πχ ανεγερθείσα προ του 1950-1960).
Αρα, για αυτές τις περιπτώσεις (παλιά κτίρια που ΔΕΝ ασφαλίζονται έναντι σεισμού από καμία ασφαλιστική εταιρία) δεν θα πρέπει να ισχύει η εξαίρεση από επιχορήγηση για ανακατασκευή ή επισκευή, όπως προβλέπεται στο υπό διαβούλευση άρθρο 10. Παρομοίως, αυτά τα κτίρια δεν θα πρέπει να τιμωρούνται με το να μην επωφελούνται από μείωση του ΕΝΦΙΑ.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ να ισχύει η επιδότηση για επισκευή τυχόν ζημιών και η μείωση ΕΝΦΙΑ σε περίπτωση ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ του ιδιοκτήτη για ασφάλιση έναντι σεισμού και λοιπών κινδύνων.
Αυτή η προσπάθεια θα τεκμηριώνεται με αίτηση για ασφάλιση ΚΑΙ προσκόμιση είτε ασφαλιστηρίου είτε βεβαίωσης άρνησης ασφάλισης από ασφαλιστική εταιρία λόγω ηλικίας του κτιρίου. Ας ζητείται τέτοια βεβαίωση άρνησης από περισσότερες της μιας εταιρίες.
Η Πολιτεία πρέπει είτε να υποχρεώσει τις ασφαλιστικές εταιρίες (μέσω της ΕΝΩΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ) να ασφαλίζουν υποχρεωτικά τέτοια κτίρια (ίσως μέσω ενός κοινού Ταμείου) είτε να χρηματοδοτεί την επισκευή τυχόν ζημιών σε τέτοια κτίρια λόγω σεισμού και όποιου άλλου γεγονότος που δεν δέχονται οι ασφαλιστικές εταιρίες να ασφαλίζουν».
ΠΟΜΙΔΑ
4. Οι υπόχρεες σε ασφάλιση επιχειρήσεις εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για υλικές ζημιές στα περιουσιακά στοιχεία της παρ. 2 από την επέλευση των κινδύνων της παρ. 1, συμπεριλαμβανομένης της στεγαστικής συνδρομής.». Η νομοθεσία περί κρατικής αρωγής ορίζει ρητά ότι ‘’καταβάλλεται η διαφορά από το ποσό που δεν κατέβαλε η ασφαλιστική εταιρεία’’ , όμως, όπως διατυπώνεται εδώ η παράγραφος 4 προκύπτει ότι αυτή η διαφορά θα παύσει να καταβάλλεται.
Επειδή αυτό είναι εξόφθαλμα άδικο για τους ασφαλισμένους και ανατρέπει την φιλοσοφία του νόμου, γι΄αυτό και πρέπει να συμπληρωθεί με την παραπάνω διατύπωση. Άρθρο 26 Προσωρινοί περιορισμοί στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Είναι απορίας άξιον γιατί προβλέπονται τερατώδη πρόστιμα για την ακόμη και από παραδρομή εγγραφή κατά το 2025 (ή και το 2026) μιας κατοικίας που βρίσκεται στα «απαγορευμένα» δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Αθηναίων, στο μητρώο βραχυχρόνιας μίσθωσης της ΑΑΔΕ.
Γι’ αυτό, για να μην μετατραπεί σε παγίδα ανυποψίαστων ιδιοκτητών ή των φοροτεχνικών τους, η διάταξη αυτή πρέπει να τροποποιηθεί αναφέροντας ότι «Το Μητρώο της ΑΑΔΕ δεν θα χορηγεί νέους αριθμούς Α.Μ.Α. σε ακίνητα που ευρίσκονται εντός του 1ου, 2ου και 3ου Δημοτικού Διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων κατά το έτος 2025» αποκλείοντας μηχανογραφικά τη δυνατότητα αυτή βάσει των ταχυδρομικών κωδίκων των διαμερισμάτων αυτών.
Ιδιώτες μιλούν για ψιλά γράμματα και δολιότητα το ν. 4797/2021 (Α’ 66) προστίθεται άρθρο 5Α, ως εξής:
Εξαίρεση ανασφάλιστων κατοικιών – λόγος για δολιότητα και ψιλά γράμματα
Εξαιρούνται από επιχορήγηση στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή ή επισκευή κτιρίου, επιδότηση προσωρινής στέγασης, ενίσχυση πρώτης αρωγής και εφάπαξ έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών και την αντικατάσταση οικοσκευής, λόγω σεισμού, πυρκαγιάς από φυσικά αίτια και πλημμύρας, φυσικά πρόσωπα, ιδιοκτήτες ή συνιδιοκτήτες, για κατοικίες με φορολογητέα αξία για σκοπούς επιβολής ΕΝ.Φ.Ι.Α. άνω των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ».
Η ρύθμιση αυτή υποκρύπτει δόλια προσπάθεια κατάλυσης του «κοινωνικού Κράτους» και αποποίησης ευθυνών της Πολιτείας έναντι των Πολιτών καθώς το όριο των 500χιλ. ευρώ σε βάθος χρόνου θα καταστήσει όλες τις κατοικίες μη αποζημιούμενες από το Κράτος σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Επιπροσθέτως, προσπαθεί να εξαναγκάσει τους ήδη καθημαγμένους οικονομικά μικρο-ιδιοκτήτες σε «ιδιωτική ασφάλιση» όπου τα «ψιλά γράμματα» την καθιστούν ένα επιπλέον «χαράτσι» που καταλήγει σε ιδιωτικές τσέπες (αντί στην τσέπη των δανειστών του Κράτους όπως ο διαβόητος φόρος δήμευσης ακινήτων-ΕΝΦΙΑ).
Λόγος θα έπρεπε να ήταν για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ
Ιδιώτες επίσης που ενθυμούνται ότι ο ΕΝΦΙΑ εισήχθη ως προσωρινό μνημονιακό μέτρο τονίζουν : «Μείωση 10% στον ΕΝΦΙΑ;
Ακόμα με το μνημονιακό δήθεν προσωρινό χαράτσι ασχολούμαστε;
Ασφάλιση για φυσικές καταστροφές στα οχήματα;
Να τα ασφαλίσουμε και για ζημιές από τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων»;
Επίσης ιδιώτες θεωρούν ότι όλη η διαδικασία της έκπτωσης 20% στον ΕΝΦΙΑ παραμένει ασύμφορη.
Ελ. Ερμείδου
ΠΗΓΗ www.bankingnews.gr