Ο άνθρωπος πίσω από το όνειρο παραλίγο να γίνει υδραυλικός
Η επεισοδιακή ζωή του Ferdinand Porsche
25 Απριλίου 1931
Ο Ferdinand Porsche ιδρύει την εταιρεία αυτοκινήτων του στη Στουτγάρδη. Με τη χρηματοδότηση των συνιδρυτών Anton Piëch και Adolf Rosenberger, η «Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratung für Motoren und Fahrzeuge» πέρασε τις επόμενες δύο δεκαετίες σχεδιάζοντας αυτοκίνητα για άλλες εταιρείες (καθώς και για τον Χίτλερ). Το πρώτο αυτοκίνητο του brand Porsche δεν κυκλοφόρησε παρά το 1948.
Ο Ferdinand Porsche γεννήθηκε το 1875 στην σημερινή Τσεχία. Ήταν το τρίτο από τα πέντε παιδιά του Anton και της Anna Porsche. Ο πατέρας του ήταν υδραυλικός και μεγαλώνοντας του έμαθε τη δουλειά, ελπίζοντας ότι μια μέρα θα αναλάμβανε την οικογενειακή επιχείρηση, έπειτα και από τον θάνατο του μεγαλύτερου αδερφού του.
Όμως, κόντρα στις επιθυμίες του πατέρα του, ο Posche τράβηξε τον δικό του δρόμο. Έστησε ένα εργαστήρι όπου έκανε πειράματα με τον ηλεκτρισμό και αφότου τελείωσε το σχολείο και τη μαθητεία του στα υδραυλικά, έπιασε δουλειά για την εταιρεία ηλεκτρισμού Bela Egger & Co. στη Βιέννη.
Οι ικανότητές του έφτασαν σε τέτοιο επίπεδο, ώστε το σπίτι του ήταν το πρώτο στην περιοχή που είχε ηλεκτρικά φώτα και κουδούνια. Αυτό το ταλέντο και το υπόβαθρό του στον ηλεκτρισμό θα γινόταν η βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκαν οι περισσότερες από τις καινοτομίες που χαρακτήρισαν την καριέρα του.
Το πρώτο αυτοκίνητο που δημιούργησε ήταν ένα υβριδικό όχημα, ηλεκτρικό και βενζίνης, το οποίο ήταν γνωστό ως Lohner-Porsche Mixte και παρουσιάστηκε το 1898. Ως το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που συνδύαζε αυτές τις δύο πηγές ενέργειας, κατασκευάστηκε από το 1900 έως το 1905.
Το 1902, ο Porsche μπήκε στον στρατό και όταν τελείωσε τη θητεία του, πέρασε 25 χρόνια δουλεύοντας για τη βιομηχανία των αυτοκινήτων, στην Αυστρία και τη Γερμανία.
Στο διάστημα αυτό, συνεργάστηκε με τις εταιρείες Austro-Daimler, Mercedes-Benz και Auto-Union. Σχεδίασε το τελευταίο αυτοκίνητό του για την Mercedes το 1927.
Όταν στο Berlin Auto Show του 1933, ο φρέσκος ακόμα στην εξουσία Χίτλερ ανακοίνωσε τα σχέδιά του για να βάλει τη Γερμανία σε ρόδες, ο Porsche έμελλε να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτά. Το πρώτο σκέλος του σχεδίου ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου του λαού και το δεύτερο ήταν η ανάπτυξη ενός προγράμματος αγώνων, με κρατική επιχορήγηση.
Τον Ιούνιο του 1934, ο Porsche κέρδισε το συμβόλαιο για την κατασκευή του αυτοκινήτου του λαού, με το οποίο άνοιγε ο δρόμος για τη δημιουργία του θρυλικού Beetle της Volkswagen.
Ο Porsche συμμετείχε και στο δεύτερο σκέλος του σχεδίου του Χίτλερ, ως σύμβουλος της Mercedes και της Auto Union για την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, που στόχο είχαν να προωθήσουν τη Γερμανία σαν μια υπερδύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Porsche σχεδίασε τανκ και άλλα οχήματα για τον γερμανικό στρατό. Έπειτα από την παράδοση της Γερμανίας, συνελήφθη για εγκλήματα πολέμου και κρατήθηκε στη φυλακή για 22 μήνες. Λέγεται ότι ο γιος του, Ferry Porsche, μπόρεσε να αγοράσει την ελευθερία του. Πάντως, τελικά αθωώθηκε για τις κατηγορίες που του είχαν απαγγείλει οι Γάλλοι.
Όσο εκείνος παρέμενε στη φυλακή, ο γιος του άρχισε να δουλεύει πάνω στο 356/1, το πρώτο αυτοκίνητο που πήρε το όνομα Porsche.
Και το 1948, ο Ferdinand μαζί με τον γιο του, Ferry, ίδρυσαν την Porsche AG, την αυτοκινητοβιομηχανία που γνωρίζουμε μέχρι και σήμερα.
Το 356 μπήκε σε παραγωγή το 1948 και παρότι τη χρονιά εκείνη βγήκαν από το εργοστάσιο μόλις 50 τέτοια αυτοκίνητα, έως το 1956, θα κατασκευάζονταν περισσότερα από 7.000.
Όταν πια η Porsche 911 αντικατέστησε το 356, το 1965, η παραγωγή του είχε φτάσει τις 76.000 μονάδες. Περίπου τα μισά από αυτά τα αυτοκίνητα επιβιώνουν μέχρι και σήμερα.
Ο Ferdinand Porsche πέθανε σε ηλικία 75 ετών, το 1951, στη Στουτγάρδη. Σήμερα, η Porsche ανήκει στην Volkswagen.
Πηγή : https://www.moneyreview.gr