ΓΥΝΑΙΚΑBUSINESSNOMIKA ΘΕΜΑΤΑΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣΕΠΙΧ/ΣΕΙΣκοινωνικάΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Π Ε Κ Α Π – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Γράφει η Φοίβη Πίκουλα Ασφαλιστικός Πράκτορας

Ημέρα ευθύνης και γιορτής!
Ο μεγάλος τιμώμενος , ο καταναλωτής είναι η βασική
προτεραιότητα της ΠΕΚΑΠ
Εξειδικευμένα σε ότι αφορά τα δικαιώματα του από τα
ασφαλιστήρια συμβόλαια που έχει επιλέξει για την προστασία
της ζωής του, των αγαπημένων του προσώπων και της
περιουσίας του.
Ιστορικά, η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή γιορτάζεται από το 1983, στις 15 Μαρτίου, με απόφαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, εις ανάμνηση μιας ομιλίας του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι στο Κογκρέσο, που έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος.
Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον Τζον Κένεντι, αποτελούν ίσως τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση. O ρόλος συνεπώς του καταναλωτή στην ελεύθερη οικονομία είναι καθοριστικός. Ο κάθε καταναλωτής, μπορεί να επηρεάσει τις τιμές, την ποιότητα, τους όρους και το περιβάλλον αγοράς, κάθε φορά που επιλέγει ένα προϊόν ή υπηρεσία αντί για ένα άλλο. Η επιλογή για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, είναι ψήφος προς αυτό το προϊόν ή πωλητή, αντί των ανταγωνιστών του. Η συλλογική δε συμπεριφορά των καταναλωτών καθορίζει ποια προϊόντα θα παραμείνουν στην αγορά και διαμορφώνει τις συνθήκες της αγοράς (απαιτήσεις των καταναλωτών). Κατά συνέπεια, τα ηνία της ελεύθερης αγοράς βρίσκονται στα χέρια του καταναλωτή, ο οποίος έχει υποχρέωση να καταναλώνει με σύνεση, να ξέρει να επιλέγει και να ξέρει να απορρίπτει.
Αποτελεί διαχρονική προτεραιότητα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή η αποτελεσματική θωράκιση και προστασία των καταναλωτών, υιοθετώντας κανόνες και διαδικασίες, που οικοδομούν και ενισχύουν την εμπιστοσύνη τους, ως προς την
εξασφάλιση ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων και υπηρεσιών. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι τρέχουσες προτεραιότητες καθορίζονται στο ευρωπαϊκό θεματολόγιο για τους καταναλωτές, το οποίο έχει ως στόχο να θέσει τα συμφέροντα των καταναλωτών στο επίκεντρο των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλη Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους καταναλωτές να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους. Στο πλαίσιο αυτό παρατίθεται πιο κάτω, ο δεκάλογος των βασικών καταναλωτικών δικαιωμάτων, όπως κατοχυρώνονται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία:
1. Ορθή ενημέρωση.
2. Συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους.
3. Παροχή νόμιμης εγγύησης.
4. Αντικατάσταση, επιδιόρθωση, μείωση του τιμήματος ή και επιστροφή χρημάτων.
5. Υπαναχώρηση εντός 14 ημερολογιακών ημερών.
6. Αποζημίωση σε περιπτώσεις πρόκλησης ζημιάς από ελαττωματικά προϊόντα.
7. Ειλικρινείς διαφημίσεις.
8. Διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων.
9. Εναλλακτική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών.
Η ΠΕΚΑΠ πρεσβεύοντας αυτές τις αξίες , ενσκήπτει στις ανάγκες του σύγχρονου Έλληνα Καταναλωτή Ασφαλιστικών Προϊόντων και σας καλεί να γνωρίσετε τις υπηρεσίες και τους στόχους της.
Φοίβη Πίκουλα
Ασφαλιστικός Πράκτορας
Μέλος της ομάδας επικοινωνίας της Π Ε Κ Α Π

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button