
Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι η ψυχή της αγοράς. Όμως εδώ και δεκαετίες, οι ασφαλιστικοί πράκτορες μιλούν σε διαφορετικούς τόνους, με αποτέλεσμα η φωνή τους να χάνεται.
Ο Βασίλης Μουντάκης γράφει για την ανάγκη μιας ενιαίας, δυνατής φωνής, που θα εκφράζει όλους τους επαγγελματίες και θα επαναφέρει το κύρος και την επιρροή που δικαιούται ο κλάδος.
Ο λόγος είναι απλός: χωρίς ενιαία φωνή, δεν υπάρχει δύναμη
Ο ασφαλιστικός πράκτορας είναι επαγγελματίας πρώτης γραμμής. Έχει υποχρεώσεις, ευθύνες, εποπτεία και προσφέρει τεράστιο έργο στην κοινωνία. Όμως χωρίς συλλογική φωνή:
-δεν μπορεί να διεκδικήσει ουσιαστικά τα δικαιώματά του,
-δεν μπορεί να παρεμβαίνει σε αποφάσεις που τον αφορούν,
-δεν μπορεί να προστατέψει τον πελάτη και την αγορά,
και κυρίως, δεν μπορεί να σεβαστεί ο ίδιος τον εαυτό του ως επαγγελματία.
Όταν κάθε φορέας, κάθε σωματείο ή ένωση μιλά με διαφορετικό ύφος, διαφορετική κατεύθυνση και διαφορετικά συμφέροντα, το μήνυμα χάνεται.
Και εκεί ακριβώς κερδίζουν οι άλλοι:
Oι ισχυρότεροι, οι θεσμοί, οι τράπεζες, οι μεγάλοι οργανισμοί που προωθούν τα δικά τους μοντέλα , με ή χωρίς τη διαμεσολάβηση.

Η αγορά μεταβάλλεται ραγδαία.
Εξαγορές, συγχωνεύσεις, τεχνολογία, τεχνητή νοημοσύνη, direct πωλήσεις, πλατφόρμες και cross-selling διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον.
Μέσα σε αυτό, ο μεμονωμένος πράκτορας δεν έχει καμία πιθανότητα να ακουστεί μόνος του.
Αντίθετα, μια ενιαία φωνή ,με θεσμική υπόσταση, εκπροσώπηση και νομική βαρύτητα ,μπορεί να βάλει κανόνες, να θέσει όρια, να επιβάλει σεβασμό και να διαμορφώσει πολιτική.
Και ο καταναλωτής; Σήμερα, είναι πιο μπερδεμένος από ποτέ
Ο σημερινός καταναλωτής βομβαρδίζεται καθημερινά από διαφημίσεις πλατφορμών, τραπεζών και sites που υπόσχονται «εύκολες» ασφάλειες, «φτηνές» καλύψεις και «άμεσες» λύσεις.
Μπερδεύεται, δυσπιστεί, δεν ξέρει ποιον να εμπιστευθεί.
Κι όμως, τώρα ο καταναλωτής χρειάζεται περισσότερο από ποτέ τον ασφαλιστικό πράκτορα , τον άνθρωπο που θα του εξηγήσει, θα τον προστατέψει, θα τον καθοδηγήσει σωστά.
Ο πράκτορας δεν είναι ανταγωνιστής του καταναλωτή.
Είναι ο σύμβουλός του, η ασπίδα του και η φωνή τουμέσα σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο απρόσωπη.
Κι αυτή η σχέση εμπιστοσύνης πρέπει να προστατευτεί ,μέσα από μια ενιαία, θεσμική φωνή που θα υπερασπίζεται και τον επαγγελματία, και τον καταναλωτή.
Τι σημαίνει “ενιαία φωνή” στην πράξη
Δεν σημαίνει απώλεια ταυτότητας, ούτε κατάργηση των υπαρχόντων σχημάτων, τουλάχιστον σ αυτή τη φάση.
Σημαίνει ομοφωνία στις βασικές αρχές:
-Όλοι οι πράκτορες να μιλούν με κοινή γραμμή απέναντι σε κράτος, εταιρείες και τράπεζες.
-Να υπάρχει ενιαίο πανελλήνιο όργανο που θα διεκδικεί, θα παρεμβαίνει και θα ενημερώνει.
-Να προβάλλουμε την αξία του επαγγέλματος και όχι τα συμφέροντα του καθενός.
Μια φωνή που θα μιλά με ήθος, γνώση και συνέπεια, όχι με προσωπικές φιλοδοξίες ή κομματικές ταμπέλες.
Μια φωνή που θα εκφράζει τον πράκτορα που παλεύει καθημερινά στην αγορά, όχι τον “εκπρόσωπο” που θυμάται τον κλάδο μόνο στις εκλογές.
Τώρα είναι η στιγμή
Η μεγάλη αποδοχή που δείχνουν οι συνάδελφοι σε κάθε πρωτοβουλία για ενότητα
Όπως φάνηκε και στη δημοσκόπηση του Allgood.gr, όπου το 90% ζητά ενιαία φωνή ,δείχνει πως το αίτημα είναι ώριμο.
Η κοινωνία μας χρειάζεται.
Οι ασφαλισμένοι μας εμπιστεύονται.
Το κράτος μας παρακολουθεί.
Ας μη χάσουμε άλλη ευκαιρία.
Ας αφήσουμε πίσω τις διαφορές, τα «εγώ» και τα μικρά συμφέροντα.
Ας ενωθούμε για να υπάρχουμε.
Γιατί χωρίς φωνή, χανόμαστε στη σιωπή.
Κι αν χαθεί ο Ασφαλιστικός πράκτορας, χάνεται και η ασφάλιση με ανθρώπινο πρόσωπο.
Μια φωνή, μια δύναμη, μια αποστολή – η αξιοπρέπεια του Έλληνα ασφαλιστή!
Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την ίδρυση ενός Πανελλήνιου Σωματείου Διαμεσολάβησης. Είστε σύμφωνοι με αυτή την πρωτοβουλία;



