Κρήτη | Μείωση των τελών κυκλοφορίας στο 50% ζητούν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων
Το αίτημά του για «μείωση των τελών κυκλοφορίας στο 50% ή την εξίσωση τους με εκείνα των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, όπως η Κυβέρνηση της ΝΔ είχε δεσμευτεί προεκλογικά», επαναφέρει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης.
Σε επιστολή του προς της ηγεσίες των Υπουργείων Τουρισμού και Οικονομικών επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «ενώ οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων (όπως, βεβαίως, και όλοι οι άλλοι παραγωγικοί κλάδοι της χώρας) προσδοκούσαν το φετινό καλοκαίρι να αποτελέσει ορόσημο για την ανάκαμψη του κύκλου εργασιών τους, οι γεωπολιτικές και ενεργειακές εξελίξεις ήρθαν να διαταράξουν για ακόμα μια φορά την ομαλότητα και να θέσουν σε καθεστώς πλήρους αμφισβήτησης την επιβίωση των επαγγελματιών του κλάδου…».
Αναφερόμενος στις «χρόνιες παθογένειες που εμποδίζουν συστηματικά την ανάπτυξη του κλάδου», ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι «ένα ζήτημα που αφορά αυτές τις παθογένειες σχετίζεται με τα τέλη κυκλοφορίας που καλούνται οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων να πληρώσουν, εν συγκρίσει με τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Ειδικότερα, και παρά τις έκτακτες συνθήκες που υφίστανται, το Κράτος συνεχίζει να ζητά διαφορετικά τέλη για το ίδιο όχημα: ο ιδιοκτήτης λεωφορείου 50 θέσεων καλείται να πληρώνει 215 ευρώ εκ του χαρακτηρισμού του ως ΚΤΕΛ, ενώ 595 ευρώ εάν το ίδιο όχημα χαρακτηριστεί ως Τ.Λ.Δ.Χ.».
Αναλυτικά, η επιστολή του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης:
«Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης αποτελεί το νόμιμο εκπρόσωπο του κλάδου στα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και το Λασίθι και απαριθμεί στο δυναμικό του περί τα 900 λεωφορεία, με αντίστοιχο αριθμό εργαζομένων σε όλο το νησί. Ο κύκλος εργασιών του κλάδου μας αποτελεί τον κύριο στυλοβάτη του βασικού εγχώριου προϊόντος, του τουρισμού, δεδομένου ότι η μεταφορά όλων εκείνων που επισκέπτονται τη χώρα μας, αποτελεί τη δραστηριότητα που εκκινεί και επιτρέπει το διαμοιρασμό των πόρων που πηγάζουν από το τουριστικό πεδίο. Αυτό ισχύει ειδικά για την Κρήτη, μια αμιγώς τουριστική περιοχή, που συμβάλλει στο ΑΕΠ με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά και στην οποία δραστηριοποιούνται περισσότεροι από 1800 εργαζόμενοι στο τομέα του τουρισμού.
Παρά τη σημαντικότητα του έργου μας, ήδη από την δεκαετή οικονομική κρίση και εκ νέου τα τελευταία τρία έτη, ο κλάδος μας έχει υποστεί ισχυρά πλήγματα που τον έχουν οδηγήσει στα πρόθυρα του αφανισμού. Αρχικά το 2020, η πανδημία του κορονοϊού και οι αρνητικές της συνέπειες ήρθαν σε μια εποχή κατά την οποία το σύνολο σχεδόν των επαγγελματιών του κλάδου μας είχε πραγματοποιήσει εκσυγχρονισμό και αύξηση του στόλου για να μπορέσει να ανταποκριθεί τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά στις αυξημένες ανάγκες της προ-κορονοϊού περιόδου. Μολαταύτα, οι επενδύσεις αυτές ανατράπηκαν εξ ολοκλήρου αφού τα δύο προηγούμενα χρόνια η κατά πολύ μειωμένη τουριστική και ταξιδιωτική ροή (ειδικά για την Κρήτη όπως αποδεικνύουν τα συγκριτικά στοιχεία των τελευταίων ετών) οδήγησε σε τεράστιες απώλειες, βάζοντας στον γύψο τους επαγγελματίες του κλάδου μας. Δυστυχώς, οι όποιες προσπάθειες της Πολιτείας έως τώρα για την ανακούφιση των συνεπειών της πανδημίας, δεν έχουν καταφέρει να επιφέρουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Και ενώ οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων (όπως, βεβαίως, και όλοι οι άλλοι παραγωγικοί κλάδοι της χώρας) προσδοκούσαν το φετινό καλοκαίρι να αποτελέσει ορόσημο για την ανάκαμψη του κύκλου εργασιών τους, οι γεωπολιτικές και ενεργειακές
εξελίξεις ήρθαν να διαταράξουν για ακόμα μια φορά την ομαλότητα και να θέσουν σε καθεστώς πλήρους αμφισβήτησης την επιβίωση των επαγγελματιών του κλάδου. Ευρισκόμενοι σε ένα περιβάλλον απόλυτης συρρίκνωσης του έργου μας έπειτα από 2,5 χρόνια πανδημίας, κληθήκαμε εκ νέου να καταβάλουμε έναν πρωτόγνωρο αγώνα επιβίωσης, αφού η ακρίβεια στα καύσιμα έχει φέρει όλους τους επαγγελματίες του κλάδου μας προ της ακινητοποίησης των λεωφορείων, μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι ιδιοκτήτες να απορροφήσουν αυτές τις αυξήσεις. Ως ένας κλάδος που το έργο του συνδέεται άμεσα και άρρηκτα με τα καύσιμα, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων βρίσκονται στην «προμετωπίδα» αυτής της συγκυρίας, εντούτοις δεν έχουν υπάρξει στοχευμένα μέτρα υποστήριξής τους.
Παράλληλα με τα παραπάνω, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν και χρόνιες παθογένειες που εμποδίζουν συστηματικά την ανάπτυξη του κλάδου μας. Ένα ζήτημα που αφορά αυτές τις παθογένειες σχετίζεται με τα τέλη κυκλοφορίας που καλούνται οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων να πληρώσουν, εν συγκρίσει με τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Ειδικότερα, και παρά τις έκτακτες συνθήκες που υφίστανται, το Κράτος συνεχίζει να ζητά διαφορετικά τέλη για το ίδιο όχημα: ο ιδιοκτήτης λεωφορείου 50 θέσεων καλείται να πληρώνει 215 ευρώ εκ του χαρακτηρισμού του ως ΚΤΕΛ, ενώ 595 ευρώ εάν το ίδιο όχημα χαρακτηριστεί ως Τ.Λ.Δ.Χ. Καθίσταται σαφές πως εν προκειμένω υπάρχει μια πλήρη καταστρατήγηση της λογικής, αν όχι ευθεία παράβαση των αρχών της ισότητας και της ισονομίας αλλά και των σχετικών Συνταγματικών και Ευρωπαϊκών νομοθετικών προβλέψεων, αναδεικνύοντας όχι μόνο ως εύλογο και σύννομο αλλά και επιτακτικά αναγκαίο το πάγιο αίτημα του κλάδου μας για μείωση των τελών κυκλοφορίας στο 50% ή την εξίσωση τους με εκείνα των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, όπως η Κυβέρνηση της ΝΔ είχε δεσμευτεί προεκλογικά.
Κλείνοντας, είμαστε βέβαιοι πως αντιλαμβάνεστε πλήρως πως ο κλάδος μας είναι αναπόσπαστο και ζωτικής σημασίας κομμάτι του τουρισμού και της οικονομίας της χώρας μας και ότι πρέπει να στηριχθεί για να μπορέσει να υπάρχει.
Η παρουσία σας στο τιμόνι του συντονισμού των Παραγωγικών Τομέων του Κυβερνώντος κόμματος γεννά προσδοκίες σε όλους μας για την ανάδειξη των ζητημάτων που σας αναφέραμε σε θεσμικό επίπεδο, και προσδοκούμε στην στενή συνεργασία σας για την ΑΜΕΣΗ επίλυσή τους»