Έργο ορόσημο για τη Δυτική Αττική: Ξεκίνησε η νέα χάραξη στο τμήμα Μάνδρα – Βίλια. Τι αλλάζει στην περιοχή

Έναρξη εργασιών για τη σημαντική αναβάθμιση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνας Θήβας με νέα χάραξη, αντιπλημμυρική θωράκιση και αναδάσωση.
Το έργο για νέα χάραξη, συνολικού μήκους 11 χλμ., αναμένεται να αλλάξει τις συνθήκες κυκλοφορίας στον δρόμο που εξυπηρετεί προορισμούς της Δυτικής Αττικής (Βίλια, Πόρτο Γερμενό, Ψάθα, Κριεκούκι κτλ), καθώς και την σύνδεση με τη Βοιωτία, και είχε την όψη περασμένων δεκαετιών. Παράλληλα παρακάμπτονται επικίνδυνα ρέματα της περιοχής, όπως τις Σούρες, όπου χάθηκε κόσμος επί της Εθνικής στις πλημμύρες του 2017. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2024.
Με την περάτωση της νέας χάραξης ανεξαρτητοποιείται η οδός από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος Σούρες και αποτρέπεται η πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων. Επίσης αναβαθμίζεται η σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές και αυξάνεται το πλάτος οδοστρώματος, με αποτέλεσμα βελτίωση της κυκλοφορίας.
Επιγραμματικά, τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου:
Η νέα χάραξη περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα:
• Τμήμα Α: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη, βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.).
• Τμήμα Β: 1,05 χλμ. (διιχνής διατομής ενιαίου οδοστρώματος).
• Τμήμα Γ: 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
Επιπλέον στη νέα χάραξη, περιλαμβάνονται:
• Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
• Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
• Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
• Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
• Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Το έργο, προϋπολογισμού 32.400.000 ευρώ το οποίο έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 42 μήνες.

