Τι σηματοδοτούν οι εξαγορές (Eurobank–Eurolife & Πειραιώς–Εθνική Ασφαλιστική) για τη διαμεσολάβηση…
Οι τράπεζες με ασφαλιστικές θυγατρικές θα θελήσουν να «κρατήσουν μέσα» μεγάλο μέρος της παραγωγής.

Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και συμβολικές
Η Eurobank αποκτά εκ νέου την Eurolife,
Η Πειραιώς έχει ήδη ολοκληρώσει την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής.
Επιστροφή της Τραπεζοασφάλισης (Bancassurance) σε ρόλο πρωταγωνιστή
Οι τράπεζες επιστρέφουν με δικά τους δίκτυα, έτοιμες να αξιοποιήσουν τη δύναμη των πελατολογίων τους και των ψηφιακών πλατφορμών.
Αυτό σημαίνει έντονο ανταγωνισμό για τα μερίδια αγοράς, ειδικά στα “εύκολα προϊόντα” –αυτοκίνητο , ζωής, ,δανείων, κατοικίας.
Όμως, η διαμεσολάβηση έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: τη σχέση εμπιστοσύνης και συμβουλευτικής.
Οι τράπεζες μπορούν να προτείνουν προϊόντα, αλλά δύσκολα μπορούν να «συνοδεύσουν» τον πελάτη στη ζωή και στις αλλαγές του.
Επαναχάραξη των καναλιών διανομής
Η μεγάλη επιστροφή των τραπεζών στην ασφάλιση – και το νέο στοίχημα της διαμεσολάβησης
Οι τράπεζες με ασφαλιστικές θυγατρικές θα θελήσουν να «κρατήσουν μέσα» μεγάλο μέρος της παραγωγής.
Ωστόσο, αυτό δεν αποκλείει τη συνεργασία με διαμεσολαβητές — αντιθέτως, μπορεί να την ενισχύσει, μέσω εξειδικευμένων προϊόντων, συνεργασιών ή συμπληρωματικών ρόλων (π.χ. corporate ασφαλίσεις, υγείας , ειδικά ρίσκα, επενδυτικά προϊόντα, συνταξιοδοτικά).
Η διαμεσολάβηση οφείλει να εξελιχθεί από πωλητή προϊόντων σε σύμβουλο εμπιστοσύνης.
Αυτό θα είναι το “αντίβαρο” στην τραπεζική μαζικότητα.
Συγκέντρωση ισχύος – αλλά και ευκαιρία για διαφοροποίηση
Οι δύο μεγάλες κινήσεις (Πειραιώς–Εθνική & Eurobank–Eurolife) μειώνουν τους ανεξάρτητους “παίκτες” και ενισχύουν τη συγκέντρωση ισχύος.
Αυτό σημαίνει ότι οι ανεξάρτητες ασφαλιστικές και οι διαμεσολαβητές θα χρειαστεί να ενώσουν δυνάμεις, να συνεργαστούν σε δίκτυα, clusters ή οργανωμένα σχήματα
Οι μικροί μόνοι τους θα δυσκολευτούν. Οι οργανωμένοι, με ταυτότητα, αξιοπιστία και εξυπηρέτηση, θα αντέξουν και θα κερδίσουν.
Νέα γενιά προϊόντων – Νέα κουλτούρα συνεργασιών
Η τραπεζική είσοδος θα φέρει:
-
πιο ψηφιακά και πακέτα προϊόντα,
-
πιο αυτοματοποιημένες διαδικασίες,
-
και απαίτηση για ποιοτική εξυπηρέτηση.
Αυτό μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τους σύγχρονους διαμεσολαβητές να συνεργαστούν με τις τράπεζες ή να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με δικά τους δίκτυα.
Η λέξη-κλειδί είναι η συνέργεια.
Η ανάγκη για “ανθρώπινη αξία” μέσα στην τεχνοκρατική εποχή
Καθώς το bancassurance θα δυναμώνει, η αγορά θα έχει μεγαλύτερη ανάγκη από πραγματικούς συμβούλους, με γνώση, ήθος και προσωπική σχέση.
Αυτό είναι το σημείο όπου θα ξεχωρίσουν οι επαγγελματίες της διαμεσολάβησης.
Ο πελάτης θα έχει επιλογές — αλλά θα χρειάζεται άνθρωπο να του εξηγήσει ποια του ταιριάζει.
Και εκεί βρίσκεται η πραγματική δύναμη του διαμεσολαβητή.
Συνοπτικά:
Οι κινήσεις Eurobank και Πειραιώς δεν σημαίνουν το “τέλος” της διαμεσολάβησης — Μπορεί να
σημαίνουν την αναβάθμισή της.
Από “πωλητή” σε σύμβουλο αξίας.
Από “ανταγωνιστή” σε συνεργάτη στο νέο οικοσύστημα ασφάλισης.
Επαγγελματίας Ενεργός Ασφαλιστής: 21+ λόγοι να τον εμπιστευτείς
Ο Ενεργός Ασφαλιστής δεν πουλάει συμβόλαια — σώζει ανθρώπους και περιουσίες…