BUSINESSΑΣΦΑΛΕΙΑΑΣΦΑΛΙΣΗΔΙΑΦΟΡΑκοινωνικάΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠ.Ε.Κ.Α.ΠΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝΥΓΕΙΑ

Το “Δικαίωμα” μέσα από τα μάτια των ασφαλισμένων – Η φωνή της ΠΕΚΑΠ δυναμώνει

Η Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων (ΠΕΚΑΠ), μετά τα τελευταία γεγονότα και τις αποκαλύψεις σχετικά με το «δικαίωμα» στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, δέχθηκε εκατοντάδες μηνύματα και καταγγελίες από ασφαλισμένους όλων των κλάδων.

Η Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων (ΠΕΚΑΠ), μετά τα τελευταία γεγονότα και τις αποκαλύψεις σχετικά με το «δικαίωμα» στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, δέχθηκε εκατοντάδες μηνύματα και καταγγελίες από ασφαλισμένους όλων των κλάδων.
Οι ΑΣΦΑΛΙΣΜΈΝΟΙ  που εκπροσωπούμε . οι καταναλωτές, οι οικογένειες, οι επαγγελματίες που στηρίζουν την αγορά επί δεκαετίες .
ΖΗΤΟΎΝ πλέον ξεκάθαρα τα αυτονόητα: Διαφάνεια, ενημέρωση και προστασία.
Τι ζητούν οι ασφαλισμένοι;
Οι καταναλωτές δεν ζητούν τίποτα περισσότερο από το δικαίωμα να γνωρίζουν:
Τι ακριβώς πληρώνουν.
Γιατί το πληρώνουν.
Πού πηγαίνουν τα χρήματά τους.
Πώς καθορίζονται το «δικαίωμα» και οι χρεώσεις.
Γιατί τόσα χρόνια κανείς δεν εξηγεί επίσημα τι σημαίνει και πώς λειτουργεί.
Η απουσία επίσημης και καθαρής ενημέρωσης δεν αποτελεί απλώς αδυναμία της αγοράς· πλέον αποτελεί προσβολή της ίδιας της εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων προς τον θεσμό.
Καταγγελίες που σοκάρουν
Πολλοί ασφαλισμένοι – ειδικά από μεγάλη εταιρεία που πρόσφατα βρέθηκε στο προσκήνιο – καταγγέλλουν πως:
Διατηρούν ισόβια συμβόλαια υγείας πολλά χρόνια και
ενημερώνονται από τους διαμεσολαβητές ότι υπάρχει δικαίωμα άνω του 30%,επί πολλά χρόνια
Δε φτάνει αυτό αλλά
η συγκεκριμένη χρέωση δεν εμφανίζεται καν στην απόδειξη πληρωμής.
Ταυτόχρονα, τα ίδια συμβόλαια έχουν δεχτεί υπέρογκες αυξήσεις τα τελευταία χρόνια, χωρίς την παραμικρή επίσημη και εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση.
Οι ασφαλισμένοι αισθάνονται ότι δεν γνωρίζουν τι πληρώνουν και γιατί – και αυτό είναι κάτι που πλέον δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Η ΠΕΚΑΠ ζητά από την Πολιτεία και τις εποπτικές αρχές:

Άμεσες επίσημες εξηγήσεις για το «δικαίωμα» σε όλους τους κλάδους.
2. Καθαρό τρόπο εμφάνισης των χρεώσεων σε κάθε απόδειξη και κάθε συμβόλαιο.
3. Προστασία των καταναλωτών από αδιαφανείς πρακτικές.
4. Διαφάνεια στους υπολογισμούς, στους συντελεστές και στα πραγματικά κόστη.
5. Αιτιολόγηση των αυξήσεων στα ισόβια και μακροχρόνια συμβόλαια.
Η αγορά δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς εμπιστοσύνη
Η ιδιωτική ασφάλιση είναι πυλώνας της κοινωνίας και απαραίτητο στήριγμα για κάθε οικογένεια.
Δεν μπορεί, όμως, να υπάρξει βιώσιμη αγορά όταν:
Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τι πληρώνουν,
οι χρεώσεις είναι κρυφές ή ασαφείς,
οι αυξήσεις εμφανίζονται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση.

Η ΠΕΚΑΠ στέκεται στο πλευρό των ασφαλισμένων και απαιτεί αυτό που είναι αυτονόητο σε κάθε οργανωμένη χώρα: σεβασμό, ενημέρωση, διαφάνεια και καθαρές πρακτικές.

Γιατί η εμπιστοσύνη δεν είναι «δικαίωμα» — είναι υποχρέωση της αγοράς προς τον πολίτη.

Δ/Σ Π.Ε.Κ.ΑΠ

Αθήνα 12-12-25

Related Articles

Back to top button