ΚΟΣΜΟΣBUSINESSΑΣΦΑΛΕΙΑΑΣΦΑΛΙΣΗΕΠΙΧ/ΣΕΙΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΥΓΕΙΑ

Η μεγάλη δημοσκόπηση της ΠΕΚΑΠ για την ασφαλιστική αγορά: Τι απαντούν καταναλωτές και διαμεσολαβητές

Μέχρι στιγμής, η έρευνα έχει καταγράψει 55.952 επισκέψεις και 559 ολοκληρωμένες απαντήσεις, χωρίς καμία απόρριψη ή ελλιπή συμμετοχή.

Η Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων (ΠΕΚΑΠ) διεξάγει την πρώτη πανελλαδική έρευνα για το επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών και των διαμεσολαβητών της ασφαλιστικής αγοράς.
Μέχρι στιγμής, η έρευνα έχει καταγράψει 55.952 επισκέψεις και 559 ολοκληρωμένες απαντήσεις, χωρίς καμία απόρριψη ή ελλιπή συμμετοχή.

📊 Συνολική εικόνα ικανοποίησης (CSAT Score)

Ερώτημα Λογικές Ουδέτερες Υπερβολικές CSAT Score
Πώς κρίνετε τις πρόσφατες αυξήσεις ασφαλίστρων; 316 401 923 56,28
Πόσο ευχαριστημένοι είστε από την/τις ασφαλιστικές εταιρείες σας; 121 252 183 32,91
Συνολικός δείκτης ικανοποίησης (Overall CSAT): 50,36%

Η γενική εικόνα δείχνει μέτρια ικανοποίηση, με τις αυξήσεις ασφαλίστρων να αποτελούν βασικό σημείο δυσαρέσκειας.


🔹 Ερώτημα 1

Πώς κρίνετε τις πρόσφατες αυξήσεις ασφαλίστρων που ανακοίνωσαν οι ασφαλιστικές εταιρείες;

Κατηγορία Λογικές (1) 2 3 4 Υπερβολικές (5) Μέσος Όρος
Ασφάλειες Υγείας 2,70% 1,62% 5,76% 17,63% 72,30% 4,55/5
Ασφάλειες Αυτοκινήτων 13,87% 13,32% 31,39% 27,01% 14,42% 3,15/5
Άλλες Ασφαλίσεις 9,51% 17,16% 36,75% 21,46% 15,11% 3,15/5

➡️ Το κοινό θεωρεί υπερβολικές τις αυξήσεις, κυρίως στις ασφάλειες υγείας.


🔹 Ερώτημα 2

Σε ποιους τομείς θα θέλατε να γίνουν βελτιώσεις στην ασφαλιστική αγορά;

Τομέας Ποσοστό
Αυξήσεις ασφαλίστρων 78,64%
Δίκαιη & ταχύτερη αποζημίωση 76,84%
Εξυπηρέτηση & επικοινωνία εταιρειών 68,04%
Κρατικός έλεγχος εταιρειών 63,73%
Αξιολόγηση διαμεσολαβητών 47,58%

📈 Οι συμμετέχοντες δείχνουν ξεκάθαρα ότι ζητούν σταθερότητα στις τιμές και δικαιότερη αντιμετώπιση στις αποζημιώσεις.


🔹 Ερώτημα 3

Γενικά πόσο ευχαριστημένοι είστε από τις ασφαλιστικές εταιρείες που συνεργάζεστε;

Βαθμολογία Περιγραφή Ποσοστό
1 Καθόλου 7,91%
2 13,85%
3 45,32%
4 27,52%
5 Πάρα πολύ 5,40%

Μέσος όρος: 3,09/5
➡️ Οι περισσότεροι δηλώνουν μέτρια ικανοποιημένοι, κάτι που δείχνει περιθώρια βελτίωσης στις σχέσεις πελατών-εταιρειών.


🔹 Ερώτημα 4

Σε ποια κατηγορία ανήκετε;

Κατηγορία Ποσοστό
Διαμεσολαβητές ασφαλειών 73,69%
Καταναλωτές ασφαλιστικών προϊόντων 59,28%
Υπάλληλοι ασφαλιστικών εταιρειών 3,24%
Δεν έχουν ασφάλεια 0,54%

🧩 Η συμμετοχή διαμεσολαβητών είναι έντονη, γεγονός που προσδίδει βαρύτητα στα ευρήματα για την αγορά.


🔹 Ερώτημα 5

Πόσα χρόνια είστε ασφαλισμένος;

Διάρκεια Ποσοστό
<1 έτος 0,36%
1–5 έτη 3,80%
6–10 έτη 8,33%
>10 έτη 87,50%

📆 Το 87,5% των συμμετεχόντων έχει πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας με ασφαλιστικά προϊόντα.


🔹 Ερώτημα 6

Τι θα θέλατε να κάνει η ΠΕΚΑΠ για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων ασφαλισμένων και διαμεσολαβητών;

Δράση Ποσοστό
Παρεμβάσεις και καταγγελίες προς εταιρείες 91,62%
Συλλογική δράση σε κρατικούς φορείς 80,15%
Ενημέρωση για δικαιώματα μέσω δράσεων 75,23%

💬 Οι πολίτες ζητούν ενεργό ρόλο της ΠΕΚΑΠ με παρεμβάσεις, ενημέρωση και συλλογικές ενέργειες.


📈 Συνολικό συμπέρασμα

Η μέχρι τώρα συμμετοχή δείχνει πως τόσο οι καταναλωτές όσο και οι διαμεσολαβητές επιθυμούν μια πιο δίκαιη και διαφανή ασφαλιστική αγορά, με λογικές τιμολογήσεις και ουσιαστική εποπτεία.
Η μέση συνολική βαθμολογία ικανοποίησης ανέρχεται σε 6,98/10, γεγονός που αντικατοπτρίζει μέτρια εμπιστοσύνη προς τον κλάδο, αλλά και διάθεση για αλλαγή.


🗳️ Η έρευνα συνεχίζεται!

Η δημοσκόπηση της ΠΕΚΑΠ παραμένει ανοιχτή στο κοινό, και μπορείτε να συμμετάσχετε ανώνυμα στον παρακάτω σύνδεσμο:
👉 Συμμετοχή στη δημοσκόπηση

Related Articles

Back to top button