AUTO-MOTOΑΣΦΑΛΕΙΑΑΣΦΑΛΙΣΗΔΙΑΦΟΡΑΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣΕΠΙΧ/ΣΕΙΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Ανασφάλιστα Οχήματα στους ελληνικούς δρόμους

Γράφει ο κος Περιστέρης Γιάννης

2 Δεκεμβρίου 2023

Θέμα : Παραλογισμοί Ελληνικής Νομοθεσίας, ακόμα και εν έτη 2023 Περίπου 400.000 ανασφάλιστα οχήματα στους Ελληνικούς δρόμους και νομοθετικό αλαλούμ για την «Κατάθεση Πινακίδων Κυκλοφορίας Επιβατικών ΙΧ & Δίκυκλων ΙΧ» και τα πρόστιμα που απειλούν τους περισσότερους ιδιοκτήτες τους επειδή αναγκάζονται να τα αφήνουν ανασφάλιστα.

Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ.

Έστω ότι είμαι εργαζόμενος οικογενειάρχης με σύζυγο που δεν εργάζεται και 2 ανήλικα παιδιά, ιδιοκτήτης ενός μικρού σπιτιού/διαμερίσματος και έχω ένα μικρό ΕΙΧ 15ετίας, ήδη ασφαλισμένο και με πληρωμένα τα εν τω μεταξύ ετήσια ασφάλιστρά του και τα Τέλη Κυκλοφορίας του.

Αυτό το ΕΙΧ το κυκλοφορώ στο Ελληνικό Οδικό Δίκτυο κυρίως για λόγους αναψυχής εμού και της οικογένειάς μου και το παρκάρω νομιμότατα σε κάποιον από τους δρόμους που βρίσκονται κοντά στο σπίτι μου.

Η μόνιμη κατοικία μου ΔΕΝ είναι σε χωρίο με ελάχιστους κατοίκους και αρκετά εγκαταλελειμμένα σπίτια (με αυλές) & αγροτεμάχια (στο τέλος αυτού του άρθρου θα καταλάβετε γιατί σας το αναφέρω) και επειδή τα τελευταία 2 χρόνια «τα φέρνω πολύ δύσκολα πέρα», αποφάσισα να καταθέσω τις Πινακίδες Κυκλοφορίας του ηλεκτρονικά, έτσι ώστε να γλυτώσω τα επόμενα Τέλη Κυκλοφορίας του (240 €) και τα ετήσια ασφάλιστρά του (περίπου άλλα 160 €), ως υποχρεωμένος να το έχω ασφαλισμένο, τουλάχιστον όσον αφορά την αστική μου ευθύνη έναντι «τρίτων».

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο για το τι πρέπει να κάνω, μπήκα σε διάφορες ηλεκτρονικές εφαρμογές και στο τέλος στην επίσημη ιστοσελίδα https://www.gov.gr/ και στην ενότητά της «Δήλωση ακινησίας οχήματος ιδιωτικής χρήσης (ΙΧ)» και διάβασα πως για να τις καταθέσω, θα πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσω ότι το έχω παρκάρει μόνιμα σε έναν συγκεκριμένο χώρο, είτε ιδιόκτητο, είτε νοικιασμένο, είτε δωρεάν παραχωρημένο!

Ακριβώς την ίδια απάντηση μου έδωσε και μια υπεύθυνη & αρμόδια υπάλληλος «για τα αυτοκίνητα» στην ΔΟΥ Καλλιθέας.

Με άλλα λόγια, για να γλυτώσω περίπου 400 € ετησίως (Τέλη Κυκλοφορίας & Ασφάλιστρα) ή θα πρέπει να έχω ιδιόκτητο garage/parking (που ΔΕΝ έχω) ή να νοικιάσω έναν αντίστοιχο χώρο, με τρέχον ελάχιστο ετήσιο κόστος 1.000 €!

Οφείλω επιπλέον να σας θυμίσω ότι όταν πριν από κάποιες 10ετίες αγόραζα το διαμέρισμα που μένω από τον εργολάβο/κατασκευαστή της πολυκατοικίας, γνώριζα πως είχε πληρώσει ένα σημαντικό ποσό στο Ελληνικό Κράτος, επειδή στην πολυκατοικία που κατασκεύαζε ΔΕΝ είχε προβλέψει για την κατασκευή ούτε κάποιων υπόγειων ή ισόγειων parking ή «πυλωτής» στο ισόγειό της, επειδή ήθελε να εκμεταλλευτεί το ισόγειο τμήμα της, είτεγια διαμερίσματα, είτε για καταστήματα.

Εκείνο δε που με εκνευρίζει περισσότερο είναι η δημόσια αρθρογραφία μερικών επώνυμων ειδικών, οι οποίοι ΑΠΑΙΤΟΥΝ «εδώ και τώρα» από την σημερινή Κυβέρνηση την «αυτόματη» & ηλεκτρονική επιβολή προστίμων για όσα οχήματα η ΑΑΔΕ διαπιστώνει (μέσω της γνωστής & πολυδιαφημισμένης εφαρμογής του πρώην υπουργού ψηφιακής διακυβέρνησης κ. Κυριάκου Πιερρακάκη) πως ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ είναι ΚΑΙ ανασφάλιστα ΚΑΙ δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στην αρμόδια κρατική αρχή!

Επειδή όμως δεν συνηθίζω να καταγγέλλω κάτι δημόσια χωρίς να προτείνω μια λογική λύση/διέξοδο από κάποιο εμφανές αδιέξοδο, ας βγει τάχιστα μια Υπουργική Απόφαση ή ας ψηφιστεί μια Διάταξη Νόμου, η οποία απλά να λέει περίπου τα εξής:

Όσοι κάτοχοι οχήματος ιδιωτικής χρήσης δηλώνουν την ακινησία του οχήματός τους αλλά δεν έχουν την δυνατότητα να δηλώσουν ταυτόχρονα την φύλαξή του σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο ή παραχωρημένο και κλειστό ή περιφραγμένο χώρο φύλαξης, θα συνεχίσουν να επιβαρύνονται με «Τέλη Στάθμευσης» του οχήματός τους ίσα με ένα συγκεκριμένο ποσοστό των αντίστοιχων «Τελών Κυκλοφορίας» του (π.χ. ίσα με 10% ή 15% αυτών και μέχρι ενός max ετήσιου ποσού) και ταυτόχρονα να μπορούν να το παρκάρουν/σταθμεύουν νόμιμα, αλλά υπ’ ευθύνη του ιδιοκτήτη του, σε νόμιμο σημείο πέριξ της μόνιμης κατοικίας του επί του Εθνικού μας Οδικού Δικτύου.

Προσωπικά θεωρώ σωστό το παραπάνω προτεινόμενο μέτρο των «Τελών Στάθμευσης» ενός ΕΙΧ, του οποίου ο ιδιοκτήτης έχει καταθέσει νόμιμα τις πινακίδες κυκλοφορίας του, αλλά μόνο ηλεκτρονικά.

Ελπίζω επίσης να καταλάβατε το γιατί στην αρχή του σχολίου μου δηλώνω πως «ΔΕΝ διαμένω σε χωρίο με ελάχιστους κατοίκους και αρκετά εγκαταλελειμμένα σπίτια (με αυλές) & αγροτεμάχια», γιατί αν διέμενα σε τέτοιο μέρος, θα είχα την δυνατότητα να νοικιάσω «έναντι πινακίου φακής» (π.χ. με 10 € ετησίως) ένα μικρό & περιφραγμένο αγροτεμάχιο, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσω την ακόμα ισχύουσα & παράλογη Ελληνική μας Νομοθεσία, η οποία αρκετές φορές συλλαμβάνεται να μην γνωρίζει η «δεξιά» της τι ακριβώς νομοθετεί η «αριστερά» της!

Με εκτίμηση

Γιάννης Περιστέρης

Σύμβουλος Αναλογιστής

Νέα Σμύρνη, 17 121 Αττική,

Αρ. άδειας. Κ4-4096/09.11.1978

 

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button