Στον χώρο των ασφαλίσεων, η εμπιστοσύνη είναι κυρίαρχη.
Οι πελάτες εμπιστεύονται τους
ασφαλιστές τους για να προστατεύσουν ότι πολυτιμότερο έχουν, όμως, ένα παράδοξο
ερώτημα εμφανίζεται: Είναι ασφαλές να εμπιστευτούμε έναν ασφαλιστή που δεν έχει
ασφαλιστεί ο ίδιος;
Ο Ασφαλιστής που Ξεχνά να Προστατευτεί: Κινδύνους και Παράδοξα στον Κόσμο των
Ασφαλίσεων
Ορισμένοι ασφαλιστές, παρά τον επαγγελματικό τους ρόλο στον χώρο των ασφαλίσεων,
επιλέγουν να μην ασφαλιστούν προσωπικά. Η λογική πίσω από αυτήν την επιλογή μπορεί
να βασίζεται στην πεποίθηση ότι οι ασφαλιστές είναι ικανοί να διαχειριστούν τους
κινδύνους και τις αβεβαιότητες χωρίς την ανάγκη προσωπικής ασφάλισης. Παρά ταύτα, το
παράδοξο προκύπτει όταν οι ίδιοι οι ειδικοί στην ασφάλιση αγνοούν τον κίνδυνο που
ενδέχεται να επηρεάσει την προσωπική τους οικονομική ασφάλεια.
Η έλλειψη ασφάλισης από τους ασφαλιστές μπορεί να οδηγήσει σε αρκετούς κινδύνους.
Καταρχάς, ο ασφαλιστής μπορεί να μην έχει την ίδια ευαισθησία για τη σημασία της
ασφάλειας, αφού δεν έχει βιώσει προσωπικά τα οφέλη της. Αυτό μπορεί να επηρεάσει
αρνητικά τη σχέση του με τους πελάτες, καθώς η έλλειψη προσωπικής εμπειρίας μπορεί να
μεταφραστεί σε έλλειψη κατανόησης.
Επίσης, ο ασφαλιστής ρισκάρει να βρεθεί αντιμέτωπος με απρόβλεπτα συμβάντα που
μπορεί να απειλήσουν την οικονομική του σταθερότητα. Ένα ατύχημα, μια ασθένεια ή άλλο
απρόοπτο γεγονός μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις, και η έλλειψη ασφάλισης τον
καθιστά ευάλωτο.
Οι ασφαλιστές, ως επαγγελματίες που αναλαμβάνουν την προστασία των άλλων, θα πρέπει
να δείχνουν το παράδειγμα μέσα από την προσωπική τους συμπεριφορά.
Εάν αγνοούν τους
κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν και δεν αναλαμβάνουν την ανάληψη των
απαραίτητων μέτρων προστασίας, μπορεί να υπονομευτεί η εμπιστοσύνη που οι πελάτες
έχουν στον επαγγελματία ασφαλιστή.
Εν κατακλείδι, η απόφαση ενός ασφαλιστή να μην ασφαλιστεί αποτελεί ένα παράδοξο που
αξίζει προσοχής. Ενώ οι ασφαλιστές έχουν την εμπειρία και την εκπαίδευση για να
αντιμετωπίσουν τους κινδύνους, η προσωπική τους έλλειψη ασφάλισης μπορεί να έχει
αρνητικές επιπτώσεις στη σχέση με τους πελάτες και να τους εκθέτει σε ανεπιθύμητους
κινδύνους. Σε έναν τομέα που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, η προσωπική ασφάλιση των
ασφαλιστών αποτελεί σημαντικό κομμάτι της εικόνας τους και της αξιοπιστίας που
προσφέρουν.
Αλέξανδρος Βοργίας